اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۳۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 01 March 2023
سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت در تشریح مصوبات هیات وزیران گفت: مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس تعدیل شد و با این اصلاح عملاً کسانی که به خاطر جزای نقدی محکوم شدند و در زندان به سر می‌برند دوره مجازات کوتاه تری خواهند داشت.
مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس تعدیل شدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به مناسبت روز جوان برنامه های متعددی در دستور کار است که برگزاری جشنواره جوان برتر ایرانی در ۱۲ موضوع در تمامی مراکز استان‌ها در هفته آتی، از این برنامه‌هاست.

وی افزود: در این جشنواره جوانان برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند که ویژگی‌های خاص و اقدامات خاص را در قالب‌هایی که از پیش تعیین شده، داشته و انجام داده‌اند. همچنین نمایشگاه های دستاوردهای جوانان در سراسر کشور را شاهد خواهیم بود و اردوهای بازدیدی که برای مراکز علمی و برای جوانان از توسعه ها و دستاوردهای کشور برگزار خواهد شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: برنامه حوزه ورزش و جوانان در این هفته بسیار گسترده تر است که وزارتخانه اطلاعات بیشتری ارایه خواهد کرد.

بهادری جهرمی گفت: سفرهای راهیان نور هم آغاز شده است که هم در سطح دانش آموزی و هم درصد دانشجویی پیش‌بینی افزایش جدی آنها را داریم. سال گذشته با توجه به محدودیت های کرونایی کمتر از ۵۰ هزار نفر شرکت کرده بودند که امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این سفرها شرکت کنند.

وی افزود: در کنار این سفرهای راهیان نور سفرهای راهیان پیشرفت هم برای بازدید از دستاوردهای کشور برگزار می‌شود.

سخنگوی هیات دولت درباره برخی مصوبات جلسه هیئت دولت گفت: در راستای کاهش زندانیان و جمعیت کیفری زندان‌ها دولت بنابر پیشنهاد وزارت دادگستری مبالغ ریالی جزایی نقدی بدل از حبس را تعدیل کرد و با این اصلاح در مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس که صورت گرفت عملاً کسانی که به خاطر جزای نقدی محکوم شدند و در زندان به سر می‌برند دوره مجازات کوتاه تری خواهند داشت و چه بسا در آستانه ایام نوروز با محاسبه جدید دوره زندان خود را تمام خواهند کرد و به خانه‌های خود و خانواده های خود برخواهند گشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: