اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - 22 February 2023
وزیر نیرو تاکید کرد:
وزیر نیرو در آستانه برگزاری سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با وزیر منابع آب و انرژی تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب در راستای توسعه دیپلماسی آببه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه دیدار با دلیر جمعه که با هدف حضور در سیزدهمین اجلاس مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری(تحت پوشش یونسکو) به ایران سفر کرده است، اظهار داشت: فردا در چارچوب توسعه دیپلماسی آب، سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب را برگزار می‌کنیم.

محرابیان با اشاره به این که در این رابطه میزبان وزراء و نمایندگان کشورهای عضو مرکز هستیم، افزود: بر همین اساس با وزیر منابع آب و انرژی تاجیکستان درباره استفاده از ظرفیت‌ها و پروژه‌های مشترک بحث و تبادل‌نظر شد.

 وزیر نیرو ابراز امیدواری در چارچوب سیزدهمین اجلاس شورای حکام که فردا برگزار می‌شود، توافقات سازنده‌ای برای توسعه هر چه بیشتر روابط با کشورهای عضو به خصوص تاجیکستان و عراق و همچنین دیگر کشورهای منطقه حاصل شود.

وزیر منابع آب و انرژی تاجیکستان: تامین آب شهری تهران در جهان نمونه است

دلیر جمعه وزیر منابع آب و انرژی تاجیکستان نیز در حاشیه این دیدار اظهار کرد: تصادفی نیست که تهران میزبان برگزاری اجلاس شورای حکام آب منطقه است، چرا که شهر تهران در زمینه تأمین آب شهری در جهان شهرت دارد و من از نزدیک با تجربه ایران در حوزه مدیریت آب شهری آشنا شده‌ام.

وی با اشاره به توانمندی متخصصان و مهندسان ایران اظهار کرد: این امر نه تنها در حوزه ساخت و مدیریت سدها که آبرسانی به شهرها و روستاها صادق است و معتقدم این تجربیات می‌تواند در دیگر کشورها به خصوص تاجیکستان اجرایی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: