اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - 22 February 2023
تفاهم‌نامه همکاری بین ساتبا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با هدف بهینه سازی و کاهش مصرف برق در صنایع امضا شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ساتبا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از ساتبا، تفاهم‌نامه‌ای با هدف بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق در صنایع و به تبع آن کاهش شدت انرژی در کشور، بین محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق و علی نبوی معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به مدت 3 سال امضا و مبادله شد.

این تفاهم‌نامه در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تاکید بر بازسازی و نوسازی صنایع کشور با هدف کاهش مصرف برق در صنایع به امضا رسیده است.
ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی میان ذی‌نفعان برای بهینه‌سازی و ارتقای بهره‌وری انرژی الکتریکی در بخش صنعت به منظور کاهش پایدار حداقل هزار مگاوات بار ناشی از صنعت، یکی از مهم‌ترین اهداف امضای تفاهم نامه مذکور است.

 از دیگر محورهای امضای تفاهم‌نامه بین ساتبا و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌توان به ایجاد بسترهای لازم جهت تعامل و هماهنگی فی مابین تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و متقاضیان اجرای طرح های بهینه‌سازی و کاهش مصرف انرژی الکتریکی با اولویت نوسازی و بهینه‌سازی الکتروموتورهای پرمصرف صنعتی و به روز‌رسانی، توسعه و ارتقای استانداردهای فنی و کیفی مربوطه اشاره کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: