اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - 19 February 2023
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای ۹۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در سطح این استان خبر داد و گفت: طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو که عملیات اجرایی آن از اردیبهشت امسال آغاز شد با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی به منظور بهره‌مندی نیمی از جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان بی‌وقفه ادامه دارد.
تداوم خدمت به روستانشینان سیستان و بلوچستان با طرح جهاد آبرسانیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علیرضا قاسمی با بیان اینکه بیش از ۷۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از مزایای اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: با نگاه ویژه دولت، مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو و با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه کشور، به منظور بالارفتن سطح بهره‌مندی مردم از نعمت آب شرب و رفع تنش‌های آبی روستاها، توسعه طرح جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان و الحاق روستاهای جدید به این طرح در برنامه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آبرسانی به ۲۸۰۰ روستای محروم سیستان و بلوچستان در دست اجرا قرار دارد، افزود:  تأمین آب 1751 روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، آبرسانی به ۶۰۰ روستا از محل اعتبارات ملی و ۵۰۰ روستا با مشارکت مجمع خیران وزارت نیرو در قالب این طرح بزرگ عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به حجم عملیات اجرایی در این طرح گفت: اجرای بیش از ۸ هزار کیلومتر لوله‌گذاری، احداث مخازن ذخیره آب به ظرفیت بیش از ۲۴۰ هزار مترمکعب و ۱۸۰ باب ایستگاه پمپاژ با برآورد اولیه ۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

قاسمی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای فاقد هرگونه شبکه آب و رفع تنش آبی از روستاهای دچار مشکل در قالب این طرح دیده شده است، اضافه کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح شاخص آبرسانی روستایی استان با جهش حداقل بیست درصدی به حدود ۹۵ درصد خواهد رسید و عقب‌ماندگی سیستان و بلوچستان در این حوزه به طور کامل جبران می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون برای ۱۵۰ روستا شبکه‌های توزیع و خط انتقال فرعی در قالب طرح محرومیت‌زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، توسط نیروی زمینی سپاه قدس استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای ۴۰ روستا خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در قالب مجمع خیران وزارت نیرو توسط شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال روستاهای تکمیل شده در قالب طرح قرارگاه محرومیت‌زدایی به ۲۰۰ روستا افزایش یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: