اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 14 February 2023
مشاور وزيرنیرو:
مديركل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با بیان اینکه 25 هزار اثر و فایل فعالیت‌های انجام شده به دبیرخانه «جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق» ارسال شد، گفت: دوربین، رسانه و قلم حلقه واسط روابط عمومی‌ها با مردم است.
دوربین، رسانه و قلم حلقه واسط روابط عمومی‌ها با مردم استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، علی‌اکبر کاظمی در آیین اختتامیه «جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق» با بیان اینکه 25 هزار اثر و فایل از فعالیت‌های انجام شده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، گفت: فعالیت‌های ارسالی طی سه ماه توسط داوران ارزیابی شد که بر اساس آن مدیران برتر روابط عمومی‌های صنعت آب و برق معرفی و تقدیر شدند.

مشاور وزير و مديركل دفتر انتشار پیام مدیریت مصرف و نیز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در ادامه با بیان اینکه محور اصلی این جشنواره «نشر اخبار و رویدادهای مرتبط با صنعت آب و برق» است، افزود: باید محصولات آماده شده در حوزه رسانه در قالب‌های مختلف به خوبی و به صورت گسترده انتشار یابد، این یک هنر است.

وی با اشاره به محورهای جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره در 9 محور «ارتباط با رادیو و تلویزیون ملی و استانی»، «تولید محتوای رسانه‌ای»، «نوآوری و خلاقیت»، «تبلغات محیطی»، «ارتباطات تعاملی»، «ارتباط با مطبوعات»، «آموزش رو در رو»، «فضای مجازی» و «پایگاه اطلاع‌رسانی درون و برو‌سازمانی» پیش‌بینی و اجرا شد که تولید محتوا یکی از این محورها است.

کاظمی با اشاره به تقدیر از روابط عمومی‌های برتر در این دوره از جشنواره، ادامه داد: تلاش شد تا از همه افرادی که آثار و فعالیت‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند و حداقل در یک بخش حائز رتبه برتری بودند، تقدیر شود و امید است مدیران مربوطه با درنظرگرفتن این ارزیابی‌ها نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنند.

مشاور وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت مستندسازی فعالیت‌ها توسط فعالان روابط عمومی، عدم توجه به این مهم را یک نقص عنوان و اضافه کرد: در مواقعی حدود 500 بنر و بیلبورد اطلاع‌رسانی صنعت آب و برق، توسط برخی از روابط عمومی‌ها نصب می‌شود اما به دلیل عدم ثبت و ضبط  این اقدام دیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: فعالان و مسئولان روابط عمومی وزارت نیرو با مردم و مسئولان کشور در ارتباط مستقیم هستند بر این اساس باید ضعف آگاهی مردم با بهره‌مندی از ابزارها برطرف شود؛ در عین حال مردم را از اطلاعات  اشتباه و منفی و اطلاعات درست را منتشر کرد.

کاظمی دوربین، رسانه و قلم را حلقه واسط روابط عمومی‌ها با مردم برشمرد و افزود: باید پیچیدگی فعالیت‌ها و جزئیات آن با بهره‌مندی از دانش و فناوری روز به خوبی برای مردم تبیین شود؛ در این زمینه فعالیت‌های بیشماری در حوزه سدسازی، احداث نیروگاه، راه‌اندازی تصفیه‌خانه، مدیریت مصرف در تابستان صورت گرفته است و دوربین‌ها باید تصویرگر سختی‌ها و چالش‌ها برای به سرانجام رساندن این ماموریت‌ها باشند و همچنین قلم‌ها باید این مطالب را زیبا و جذاب به مخاطب منعکس کنند.

وی تصریح کرد: امروز ایران جایگزین برخی کشورها در ساخت نیروگاه‌ها شده است؛ این امر به این معناست که ساخت نیروگاه و توربین‌ها یک تکنولوژی بسیار پیچیده‌ای است، اما سوال این است که این پیچیدگی‌ها چگونه از منظر رسانه به تصویر در می‌آیند؟

مديركل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو اضافه کرد: به سادگی می‌گوییم که از تابستان خشک گذر کردیم این درحالی است که همکاران ما در مدیریت آب و فاضلاب به منظور حصول نتیجه مثبت برای عبور از این شرایط بسیار تلاش کردند؛ این تلاش‌ها باید از طریق روابط عمومی‌ها با ابزار رسانه به آگاهی مردم برسد.

کاظمی تاکید کرد: باید به همه پرسنل صنعت آب و برق این آموزش داده شود که برای انعکاس فعالیت‌های خود تلاش کنند، به عبارت دیگر همکار افتخاری روابط عمومی شوند. این اطلاع‌رسانی‌ها در تصمیم‌سازی دولت موثر است.

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه آب و برق کالای ارزشمند است که همراه با خدماتی ارائه می‌شود، یادآور شد: باید خدمات و فعالیت‌های صنعت آب و برق با ادبیات درست به مردم ارائه شود؛ صحیح نیست که از برق به عنوان انرژی پاک یاد شود چرا که سوخت‌هایی مانند گاز، گازوئیل و مازوت می‌سوزد تا برق تولید شود.

همچنین "محمدجواد جوره" گفت: گذر از تابستان سال 1401، بهانه‌ای شد جهت سنجش میزان کارایی و اثربخشی روابط‌عمومی‌های این صنعت بزرگ که کالای ارزشمند آب و برق و خدمات آن را در پهنه ایران به آحاد مردم ارائه می‌دهد.

رئیس گروه افکار سنجی و ارتباطات عمومی وزارت نیرو افزود: بی‌تردید بخش مهمی از این موفقیت با به کارگیری دانش علوم ارتباطات و مباحث روابط عمومی میسر شده است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود پس از برگزاری این جشنواره شرکت‌ها با تقویت قدرت نشر و بازنشر موثر و از طریق پیاده‌سازی مدل شبکه‌ای با همگرا کردن نیروها و پتانسیل‌ها، آمادگی لازم جهت رویارویی با موارد و مسائل پیش‌روی صنعت در سال آینده را بیش از پیش داشته و امید است بتوانند همانند سالی که گذشت، با موفقیت از چالش‌ها عبور کرده و افتخاری دیگر در عرصه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را برای وزارت نیرو به ارمغان آورند.
 


نام:
ایمیل:
* نظر: