اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 14 February 2023
وزیر کشور:‌
وزیر کشور با بیان اینکه مدیریت بحران مدیریتی پیچیده و چند وجهی است،گفت:مدیریت بحران اقدامی راهبردی است که باید آمادگی همه جانبه برای امدادرسانی به هموطنان در حوادث طبیعی را داشت واین مسئولیت همگانی در مدیریت بحران، ظرفیت بزرگ و اختصاصی جمهوری اسلامی ایران است.
مدیریت بحران مدیریتی پیچیده و چند وجهی استبه گزارش عصرپرس، احمد وحیدی در نخستین رویداد مدیریت بحران «ایران قوی ۱۴۰۱» با تاکید بر لزوم تصمیم گیری‌های فوری و حضور بلادرنگ در بحران‌ها، گفت: حضور در بحران‌ها حضوری ایثارگرانه و بلادرنگ است. کلمه مدیریت بحران خود نشان دهنده موارد متعددی است که باید در مدیریت بحران مورد توجه قرار گیرد. در حقیقت مدیریت بحران یک نوع از مدیریت راهبردی است که با توجه به ویژگی‌های خاص مد نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما باید بیش از همه برای وقایع آمادگی داشته باشیم. با توجه به وقوع زلزله در کشورهای سوریه و ترکیه مراتب تسلیت خود را به مردم مسلمان ترکیه و سوریه اعلام می‌کنم. حادثه تلخی که روی داده و موجب تأسف همه شده است.

وزیر کشور افزود: وقایعی همچون زلزله هم تأسف را به همراه دارد و هم هشداری به ما می‌دهد که بیش از پیش خود را آماده کنیم. باید نگاهی رشد یابنده به ابعاد مختلف حوادث داشته باشیم و مهارت‌های انسانی، تجهیزات و نرم افزاری را در جهت مقابله با حوادث ارتقاء دهیم. بی تردید بحران پدیده‌ای چند جانبه است و ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... را در بر می‌گیرد. بر همین اساس مدیریت پیچیده و چند جانبه‌ای را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه در حوادثی که در کشورمان به وقوع می‌پیوندد دستگاه‌ها، گروه‌های مردمی و نهادها حضور سریعی دارند، افزود: در حوادث تمام کشور بسیج می‌شود و این ظرفیت بزرگی است و می‌توان گفت که به صورت اختصاصی در نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق می‌افتد و این حضور نشان دهنده توجه مسئولین به موضوع مدیریت بحران و حوادثی است که اتفاق می‌افتد.

وحیدی با اشاره به وقوع زلزله در هرمزگان، آذربایجان غربی و سیل، سرمازدگی و فرونشست، گفت: این حوادث اخیرا در کشور ما رخ داده و پرداختن به آنها نگاه علمی قوی و حضور همه جانبه و هماهنگی را می‌طلبید که خوشبختانه این موارد به وقوع پیوسته است. در زلزله اخیر جمهوری اسلامی ایران در مدت اندکی نیازهای اولیه همچون آب، برق و گاز را وصل کرد و در مرحله بعد به موضوع اسکان پرداخت. خوشبختانه در حال حاضر سندهای ملی در کنار سندهای استانی به عنوان مقدمات و زیربنای موضوع مدیریت بحران به تصویب رسیده است. امیدواریم این رویداد نیز بتواند به لحاظ علمی و عملی ما را برای رویارویی بهتر در حوادث پیش رو آماده کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: