اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 13 February 2023
راشاتودی گزارش داد
روسیه ساخت توربین‌های ایرانی را برای جایگزینی با توربین‌های تحریمی زیمنس آلمان آغاز کرده است.
توربین‌های ایرانی جایگزین توربین‌های آلمانی در روسیه می‌شوندبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، روسیه تولید قطعات ایرانی برای جایگزینی توربین‌های زیمنس در نیروگاه‌های آبی خود را آغاز کرده است.

راشاتودی در این باره گزارش داد: شرکت آلمانی زیمنس سال گذشته به علت تحریم‌های غرب علیه روسیه از ارائه خدمات به این کشور خودداری کرد. این اقدام به روابط صنعتی میان روسیه و این تامین کننده تجهیزات غربی را آسیب زد.

قطعات توربین گازی MGT-70 کپی سخت افزار زیمنس است که توسط جمهوری اسلامی ساخته شده است. ایران پیش از اعمال موج اخیر تحریم‌های ضدایرانی، مجوز مونتاژ و تولید داخلی آنها را دریافت کرده است. تولیدات ایرانی می توانند جایگزین تجهیزات تولید شده توسط این غول آلمانی شوند.

این گزارش حاکی است شرکت زیمنس به علت تحریم‌ها از ارائه خدمات و قطعات به ایران خودداری می کرد و این امر سبب شد تا دانشمندان ایرانی با نوعی آلیاژ مرغوب به مهندسی معکوس توربین‌ها و قطعات بپردازند به طوری که کارایی و کیفیت آنها از نمونه تولید شده در شرکت زیمنس بهتر بوده و اذعان آنها را نیز به دنبال داشته است.

روسیه در حال حاضر، می‌تواند توربین‌های کوچک و متوسط را در داخل تولید کند،اما دستگاه‌هایی بزرگ با ظرفیت بین 100 تا 120 مگاوات در کارخانه مونتاژ زیمنس در روسیه تولید می شدند.
شرکت گازپروم سال گذشته مجبور شد تا به تدریج ارسال گاز به اروپا را از طریق نورد استریم یک به علت مشکلات فنی مرتبط با دریافت توربین‌ها کاهش دهد.

توربین‌های زیمنس به تعمیرات دوره‌ای در کارخانه این شرکت در مونترال کانادا نیاز دارند که به تحریم های کانادا علیه بخش انرژی این کشور از انجام این کار خوداری می‌شود. پس از اینکه آلمان از بیم کمبود گاز از کانادا درخواست کرد، این کشور توربین‌ها را از این محدودیت‌ها معاف کرد. اما این توربین‌ها ابتدا باید به آلمان و بعد به روسیه ارسال می شدند. با این حال، گازپروم از پس گرفتن آنها بدون ضمانت قانونی برای تعمیر آنها در آینده خودداری کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: