اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۳۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 19 December 2022
درراستای حمایت از طرح های دانش بنیان و اشتراک‌گذاری دانش‌های نوین در حوزه صنعت برق و انرژی قراردادهایی بین شرکت برق منطقه ای تهران و شرکت های دانش بنیان منعقد شد.
انعقاد قرارداد بین شرکت برق منطقه ای تهران و شرکت های دانش بنیان
خبرنگار: وجیهه مرادی

به گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرس، حبیب قراگوزلو مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران در حاشیه نمایشگاه جانبی جشنواره پژوهش و فناوری با مهم ارزیابی کردن برگزاری و شرکت در چنین نمایشگاه هایی اظهار داشت: با برگزاري چنين نمايشگاهايي، شركت هاي دانش بنيان مي‌توانند توانايي هايشان را به عرصه ظهور بگذارند تا شركت هاي مرتبط، آشنايي لازم را بدست آورند و بتوانند در زمان و جايگاه مناسب با آنها همكاري لازم را داشته باشند. وی ادامه داد: همچنين وجود اين نمايشگاها باعث مي‌شود از تجربيات ديگران و توان شركت‌هاي دانش بنيان داخلی استفاده كنيم و اين امر باعث ارتقاي شركت برق منطقه اي تهران نيز مي‌شود.

وی با اشاره به برنامه های شركت برق منطقه اي تهران برای ارتقا سطح همکاری هابا شركت هاي دانش بنيان گفت:امسال با توجه به نام گذاري مقام معظم رهبري تحت عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفر ین» شركت برق منطقه‌اي تهران نیز از ابتداي سال جهت ايجاد تعامل هرچه بيشتر با شركت هاي دانش بنيان تلاش کرده است، که نمونه آن امضا تفاهم نامه با پارك علم فناوري پرديس در تابستان امسال بود.

وی افزود: در اين نمايشگاه قراردادهایی منعقد شد تا شركت برق منطقه اي تهران بتواند از توان شركت هاي دانش بنيان جهت خدمت به مردم استفاده كند كه در واقع نقطه آغازي براي پيشرفت هاي روز افزون و همكاري بيشتر با اين شركت ها مي‌باشد

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران در ادامه با تشریح ویژگی های دستگاه ها و محصولاتي كه در اين نمايشگاه ارائه شده است گفت: در شركت برق منطقه‌اي تهران با توجه به تونل‌هاي زيرزميني كه كابل‌هاي فشار قوي از آنجا رد مي‌شوند و نقش مهمي كه اين خطوط زيرزميني دارند موضوع پالايش و نظارت بر تجهيزات از اهميت بالايي برخوردار است که این امر تا سال گذشته توسط نيروهاي انساني صورت مي‌گرفت و با توجه به اينكه از دقت كافي برخوردار نبودند خطراتي هم براي افراد داشتند، بنابراين با توجه با قراردادهايي كه با شركت‌هاي دانش‌بنيان به امضا رسيده است ما توانستيم از دو ربات در اين تونل‌ها استفاده كنيم که يك نمونه از اين ربات‌ها به صورت ريلي به سقف تونل متصل مي‌شود و ديگري به صورت سيار در كف تونل حركت می‌کند.

وی در ادامه گفت: با توجه با بازوها و امكانات تعبيه شده در هر ربات پايش‌هاي متفاوتي در نظر گرفته میشود که مي‌تواند آمار پارامترهاي مختلف را به ما نشان دهد.

لازم به ذکر است درحاشیه این نمایشگاه قراردادهایی در خصوص خرید سه دستگاه ربات بازرس تونل های انرژی انتقال و فوق توزیع از شرکت ایده کاوان صنعت پردیس که عضو پارک علم و فناوری پردیس است؛ خرید پنج دستگاه آزمونگر جامع تجهیزات پست برق به همراه ماژول جانبی مورد نیاز از شرکت الکترونیک سازان فن آریا ، خرید ده دستگاه اندازه گیری تخلیه جزئی از شرکت تولید فناوری دانش محور آذربایجان ، خرید هفتاد دستگاه رله دیفرانسیل ترانسفورماتور قدرت - چندمنظوره (مالتی فانکشن) و خرید پنجاه دستگاه رله حفاظت جریان جهت دار - چندمنظوره (مولتی فانکشن) از شرکت همیان فن به امضا مدیران عامل هردو طرف رسید.

به گزارش عصرپرس، در جشنواره امسال افزون بر ۱۵۰ نشست و کارگاه مجازی و حدود ۱۵ نشست حضوری طی روز‌های ۲۷ تا ۲۹ آذرماه برگزار خواهد شد. موضوعات این نشست‌ها مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان ارائه خواهدشد.

نمایشگاه جانبی این جشنواره با هدف اشتراک‌گذاری دانش‌های نوین کسب شده در حوزه صنعت برق و انرژی، روش‌ها و مفاهیم نوآورانه به دست آمده توسط پژوهشگران و نهاد‌های مرتبط و توسعه فناوری‌های حوزه‌های آب و برق با حضور فعال شرکت‌های دولتی، خصوصی و دانش بنیان حوزه برق و انرژی در مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ متر مربع و با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت درحال برگزاری است.

نمایشگاه جانبی این رویداد طی روز‌های ۲۷ تا ۲۹ آذرماه دایر بوده و امکان بازدید برای عموم علاقه‌مندان میسر است.
نام:
ایمیل:
* نظر: