اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - 23 November 2022
مدیرکل دفتربازسازی ذخایرآبزیان سازمان شیلات ایران:
مدیرکل دفتربازسازی ذخایرآبزیان سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه هرساله بیش از ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون قطعه انواع ماهیان در منابع آبی کشور رهاسازی می شود، گفت: ما مراکزی را در استان‌های شمالی ،جنوبی و داخلی داریم که مبادرت به بازسازی ذخایر می کنند .
رهاسازی سالانه ۴۰۰ میلیون قطعه انواع ماهیان در راستای بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیانبه گزارش عصرپرس، ناصرکرمی راد، مدیرکل دفتربازسازی ذخایرآبزیان سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه  بیش از ۵۰  سال  بازسازی ذخایر در کشور قدمت دارد، گفت: بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیانی  که  مورد بهره برداری قرار می گیرند جز وظایف دولت و سازمان شیلات ایران است که در این خصوص تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: ما مراکزی را در استان‌های شمالی ،جنوبی و داخلی داریم که مبادرت به بازسازی ذخایر می کنند و کار آنها این است که گونه های که تحت  فشار صید و بهره برداری  هستند  را تکثیر کرده و در سایز مناسب پرورش داده و در رودخانه های  منتهی به دریا، آبهای داخلی و منابع آبی با مناسبات اکولوژیکی انجام می دهیم .

کرمی راد در ادامه گفت:  هرساله  بیش از ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون قطعه  انواع ماهیان در منابع آبی کشور رهاسازی انجام می شود.

با تاکید بر همراهی و همفکری مراکز علمی تحقیقاتی و دانشگاه های کشور ، گفت: در راستای ارزیابی موضوعاتی که وجود دارد از مراکز تحقیقاتی و دانشگاه بیوتکنیک دنیا و مراکز علمی تحقیقاتی  داخلی بهره می گیریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: