اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 12 November 2022
وزیر صنعت، معدن و تجارت به هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صمت در زمینه امضای الکترونیک اشاره کرد وگفت: تسهیل در حوزه پولی و مالی باعث شکوفایی و رشد بخش تولیدی اقتصاد کشور می شود
هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صمت در زمینه امضای الکترونیکبه گزارش عصرپرس از بانک مرکزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم چک دیجیتال را گامی دیگر در توسعه اقتصاد دیجیتال برشمرد و گفت: تسهیل در حوزه پولی و مالی باعث شکوفایی و رشد بخش تولیدی اقتصاد کشور می شود که چک دیجیتال می تواند نقشی تاثیرگذار در این تسهیل ایفا کند.

فاطمی امین افزود: همدلی و هماهنگی که بین بخش های مختلف اقتصادی کشور وجود دارد نوید بخش روزهای خوب اقتصادی و توسعه در آینده خواهد بود.

وی به هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صمت در زمینه امضای الکترونیک اشاره کرد و افزود: خوشبختانه و علیرغم موانعی که طی سالهای گذشته وجود داشت، با تعامل مناسبی که وجود دارد اتفاقات مثبتی در زمینه امضای الکترونیکی و انجام شده است.  

بازگشت اعتبار به چک با اجرای قانون جدید چک
 
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نیز در مراسم رونمایی از چک  دیجیتال گفت: در گذشته چک جایگاه و اعتبار خود در مبادلات اقتصادی و تجاری کشور را از دست داده بود که مجلس با پیگیری و تصویب قانون جدید چک و عملیاتی کردن آن گام مهمی در بازگرداندن اعتبار به چک برداشته  است. 

وی با تاکید بر برکات اجرای قانون جدید چک، کاهش پولشویی، تسهیل مبادلات و کاهش جرایم مربوط به چک را از مهمترین دستاوردهای اجرای این قانون دانست.

پژمانفر با اشاره به اهمیت تعامل بین قانونگذار و مجری قانون در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور گفت: این تعامل منجر به تصویب قوانین واقع نگر می شود و مزایای آن برای تمام اقتصاد کشور و مردم خواهد بود. 
نام:
ایمیل:
* نظر: