اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 08 November 2022
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در سال گذشته برای اشتغالزایی حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت، گفت: عملکرد تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ درخصوص اشتغال تاکنون صفر بوده است.
زارع:منابع اشتغالزایی در سال ۱۴۰۱ تاکنون تخصیص نیافته استبه گزارش عصرپرس از خانه ملت، رحیم زارع درباره بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول درخصوص تخصیص اعتبارات مربوط به اشتغال و تولید، گفت: سه‌شنبه‌ها، روزهای نظارتی مجلس شورای اسلامی است و در نشست امروز پارلمان نحوه اجرای تبصره 18 قانون بودجه درباره اختصاص اعتباراتی برای اشتغال و تولید مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تبصره 18 قانون بودجه منابع تلفیقی از محل هدفمندی یارانه‌ها و نظام بانکی برای حمایت از تولید اشتغال  در نظر گرفته شده است، افزود: منابع تبصره 18 قانون بودجه تا سال 1399 اندک و در قالب کمک بود اما مجلس یازدهم در قانون بودجه 1400 حدود 32 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها برای اشتغالزایی و تولید در نظر گرفت و مقرر شد منابع بانکی نیز به آن افزوده شود که از محل هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته حدود 19 هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص پیدا کرد و در نهایت با تخصیص 27 هزار میلیارد تومان منابع بانکی، حدود 47 هزار میلیارد تومان برای این حوزه پرداخت شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در قانون بودجه 1400 این اعتبارات تاکنون بدون تخصیص بودi اما در قانون بودجه سال 1401 اختیار به سازمان برنامه و بودجه داده شد و عملکرد این بخش در سال جاری  تاکنون صفر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: نمایندگان اختصاص اعتبارات مربوط به اشتغال و حمایت از تولید در قانون بودجه را با دقت پیگیری می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: