اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 06 November 2022
محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه باید روایت‌گر افتخارات و عظمت‌آفرینی‌ها باشیم،گفت: کتاب قطور افتخارات ارتش صفحات بی‌‎شماری دارد که تمام آنها آکنده از شجاعت، بزرگواری، ایثار، فداکاری، دلاوری، ازخودگذشتگی، دانش، تجربه و عقلانیت است.
اسماعیلی: باید روایت‌گر افتخارات و عظمت‌آفرینی‌ها باشیمبه گزارش عصرپرس، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین گرامیداشت یکصدمین سال چاپ و انتشار مجله صف گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نهاد نظامی فاخر و یک بازوی توانا برای پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی و اوامر فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) است. کتاب قطور افتخارات ارتش صفحات بی‌‎شماری دارد که تمام آنها آکنده از شجاعت، بزرگواری، ایثار، فداکاری، دلاوری، ازخودگذشتگی، دانش، تجربه و عقلانیت است.

وی افزود: هیچ بلیه طبیعی و غیرطبیعی نیست که ارتش قهرمان برای خدمت‌گزاری به مردم در آن حاضر نباشد. بخش بهداشت و درمان ارتش در دوران کرونا نیز درخشید. حمایت‌های ارتش از برنامه‌های دولت انقلابی در حوزه مهار کرونا افتخارآمیز بوده و هست. هرجا کرونا گسترش پیدا کرد بخش‌های درمانی ارتش با تمام امکانات سریعا به کمک آمدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بخش نظامی کشور از جمله مجموعه ارتش، موجب سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی است. به برکت انقلاب اسلامی، ارتش امروز علاوه بر تامین امنیت ملی و وحدت سرزمینی کشور عزیزمان، آماده کمک‌رسانی به ملت‌های دوست برای برقراری صلح در همه نقاط جهان است.

اسماعیلی عنوان کرد: ارتش ایران اسلامی مملو از جوانان برومند، افسران دلیر و امرای سرافرازی است که علاوه بر حوزه نظامی، در همه بخش‌ها آماده خدمت‌گزاری و کنار هستند. رسیدن نیروهای مسلح از یک وضعیت عقب‌مانده و توسعه نیافته قبل از انقلاب به نقطه بی‌نظیر امروز، جزو افتخارات ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: من همکارانم را در بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف کردم تا کارهای فرهنگی بیشتری برای معرفی بزرگان ارتش و نیروهای مسلح به مردم انجام دهند. البته ارتش در حوزه رسانه‌ای توانا است ولی ما هم کنار آنها هستیم تا بتوانیم معرفی دقیق‌تری داشته باشیم. ما باید روایت‌گر افتخارات و عظمت‌آفرینی‌ها باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در دنیا جنگ روایت‌ها است؛ جوانان ایران درباره افتخارات ایران اسلامی کمتر شنیده‌اند و مقصران اصلی هم، ما در حوزه فرهنگ و هنر هستیم که نسل امروز را با عظمت‌ها آشنا نکردیم. اگر اکنون می‌بینیم تعداد قلیلی از نوجوانان و جوانان ما دچار غفلت و اشتباه شدند به دلیل جنگ رسانه‌ای است که دشمن به راه انداخته است.

اسماعیلی ادامه داد: الان ماموریت اصلی در حوزه فرهنگ است و باید واقعیت‌ها را بازگو کرد.

دشمنان امروز با همه توان و استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات رسانه‌ای و اتاق فکر خود در حال انجام عملیات علیه آرامش و امید مردم ایران هستند. آنها می‌بینند که ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است و برای همین جنگ رسانه‌ای راه انداختند تا آینده‌سازان ما را نسبت به کارآمدی نظام دینی و آینده پُرشکوه کشور ناامید کنند. به همین دلیل در کنار همه اقدامات لازم باید به حوزه رسانه و عملیات‌های آفندی و پدافندی توجه کنیم.

براساس گزارش روابط عمومی ارتش، اسماعیلی با اشاره به یکصدمین سال انتشار مجله صف ارتش خاطرنشان کرد: ما باید پیشینیان خود را بابت ایجاد چنین رسانه و محور اطلاع‌رسانی تکریم و تحسین کنیم. هیچ نشریه‌ای در کشور به قدمت و تداوم در انتشار مثل نشریه صف وجود ندارد و باید از عوامل تهیه و انتشار این مجله از ابتدا تاکنون تشکر کرد و به آنها تبریک گفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: