اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - 29 May 2017
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل بیان اینکه تلاش کردیم تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به واگذاری انشعاب در بخش صنایع و ارائه خدمات فنی، فروش و واگذاری انشعابات اقدامات مناسبی را انجام دهیم، گفت: ما هیچ محدودیتی در واگذاری انشعابات به بخش صنعت نداریم.

محدودیتی در واگذاری انشعاب به بخش صنعت نداریمبه گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری عصرپرس از پاون، علیرضا علیزاده  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در ششمين سمينار پاسخگويي بار جهت كاهش پيك سال ۹۶ ويژه صنايع گفت: زیرساخت‌های لازم برای تأمین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل فراهم شده است.

علیزاده تصریح کرد: ما در همراهی با بخش تولید و صنعت و بالا بردن ارزش افزوده و ثروت کشور از هیچ تلاش و کوششی در تأمین برق و زیرساخت‌های آن دریغ نخواهیم کرد و سعی و تلاشمان بر این است تا به نوبه خود با مقررات‌زدایی و تسهیل فرآیند جذب و نگهداشت سرمایه‌گذاران در تقویت تولید و اشتغال کمک کار باشیم.

وی بابیان اینکه تلاش کردیم تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به واگذاری انشعاب در بخش صنایع و ارائه خدمات فنی، فروش و واگذاری انشعابات اقدامات مناسبی را انجام دهیم، گفت: ما هیچ محدودیتی در واگذاری انشعابات به بخش صنعت نداریم.

وی با ذکراینکه در طول سال تنها ۳۰۰ ساعت با کمبود و کسری تأمین برق روبه‌رو هستیم که می‌توان با مدیریت مصرف از این کمبود به راحتی عبور کرد، ادامه داد: لزومی ندارد به خاطر این ۳۰۰ ساعت کسری، ما ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در بخش نیروگاهی داشته باشیم در حالی که با مدیریت مصرف در ماه‌های تیر و مرداد به راحتی می‌توانیم این کسری را جبران کنیم.

عابدی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در ادامه  گفت: در کنار حمایت از صنعتگران در نوسازی و تقویت صنایع و تولید، ما سعی کردیم هم سال گذشته و هم امسال با پرداخت سرمایه در گردش به صنعتگران کمک کنیم تا در کنار تقویت تولید، به نوسازی ماشین‌آلات با هدف کاهش برق مصرفی و انرژی خود کمک کنند.

 عابدی اضافه کرد: امسال نیز بخش صنعت استان آمادگی خود را اعلام می‌کند تا در فصل تابستان با همراهی شرکت توزیع برق استان اردبیل زمینه خوب و مساعدی را برای مدیریت مصرف، صرفه‌جویی و بهینه‌سازی این بخش فراهم آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در سال مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که مؤلفه اصلی آن حمایت و همراهی فعالان این بخش است، بخش برق نیز تلاش می‌کند تا تسهیلات و امکانات زیرساختی مناسبی را برای رونق تولید و اشتغال فراهم کند که امیدواریم با نوسازی ماشین‌آلات و همچنین بهینه‌سازی مصرف یک روند منطقی را در مصرف برق در بخش صنایع شاهد باشیم.

حسن پور مدیر دفتر فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سخنران بعدی این مراسم بود ایشان با بیان اینکه در استان اردبیل ۵۱۲ هزار و ۱۷۸ مشترک برق وجود دارد که نیم درصد آن در بخش صنعت و معدن، ۸۲ درصد مشترکین خانگی، بیش از ۱۱ درصد مصارف تجاری، چهار درصد تعرفه‌های عمومی و هفت دهم درصد نیز مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار کرد: این در حالی است که ۲۱ درصد مصرف انرژی ما در استان اردبیل مربوط به تعرفه بخش صنعت و تولید است.

رئوف حسن‌پور تصریح کرد: ۴۰ درصد مصرف انرژی ما مربوط به مشترکین خانگی است که شاخص مناسبی محسوب نمی‌شود در حالی که برعکس این روند را در دنیا شاهد هستیم به طوریکه مصرف برق در بخش صنعت ۴۰ درصد و بخش خانگی ۲۰ درصد است که ما در استان اردبیل یک روند وارونه این واقعیت را شاهد هستیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل برخورداری از تخفیفات و تشویقات ویژه وزارت نیرو را نسبت به صنایع همکار در حوزه مدیریت برق یادآور شد و افزود: در سال‌جاری و در بخش صنایع سهمیه‌ای برای ما تعیین کردند که در حدود ۵ مگاوات است که ما در مدت ۹۳ روز باید این سهمیه را اجرایی و عملیاتی کنیم.

در ادامه  یوسف یوسفی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان، از آمادگی شرکت توزیع برق استان برای عقد قرارداد با صنایع با هدف اجرای طرح ذخیره عملیاتی خبر داد و بیان کرد: ما سال گذشته با ۲۵ مشترک بخش صنعت از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور در این زمینه عقد قرارداد داشتیم که در این بازه زمانی هیچ‌گونه خاموشی را در این صنایع شاهد نبودیم به طوریکه شرکت توزیع برق استان مقام اول را در بین شرکت‌های توزیع در بخش مدیریت مصرف و جلب رضایتمندی مشترکین به دست آورد.

تقدیر از صنعتگرانی که در تابستان سال گذشته بیشترین همکاری را درپیک بار داشتند بخش انتهایی این مراسم بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: