اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - 05 November 2022
معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ رهبر معظم انقلاب دستورات خاصی در خصوص بشاگرد هرمزگان دارند و در بازدید میدانی از این شهرستان شرایط را بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
مخبر: رهبر معظم انقلاب دستورات خوبی برای بشاگرد هرمزگان صادر کردندبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، محمد مخبر روز شنبه پس از ورود به هرمزگان هدف از این سفر را بررسی مشکلات و موانع پیش روی اجرای تصمیمات عنوان کرد و گفت: علاوه بر تصمیماتی که در تهران اتخاذ می شود لازم است بازدیدهای میدانی نیز انجام شود تا اگر مشکلی بر سر راه اجرا وجود داشته باشد بتوانیم این مسائل را حل و فصل کنیم.

وی همچنین به برنامه خود برای حضور در شهرستان بشاگرد اشاره و تصریح کرد: پیش از این تصمیمات خوبی توسط دولت و استانداری هرمزگان برای توسعه بشاگرد اتخاذ شده و مقام معظم رهبری نیز دستورات خوبی را برای کمک به بشاگرد صادر کرده اند که در این سفر این موضوعات نیز بررسی خواهد شد.

افتتاح یک دبستان و دو خوابگاه در شهرستان بشاگرد

محمد مخبر ظهر امروز(شنبه) در جریان سفر به استان هرمزگان، با حضور در شهرستان بشاگرد، دبستان (برکت) دانشمند شهید محسن فخری زاده را با زیربنای ۳۰۰مترمربع و سه کلاس درس در ر‌وستای بند‌ نر و دو خوابگاه را در منطقه خمینی شهر افتتاح کرد.

گفتنی است این مدارس و خوابگاه‌ها جزو دستورات مقام معظم رهبری برای کمک به شهرستان بشاگرد بوده است که امروز با حضور دکتر مخبر به بهره‌برداری رسید.

دبستان برکت (شهید فخری زاده) در زیربنای ۳۰۰مترمربع با سه کلاس درس و فضاهای جانبی شامل آزمایشگاه، سالن چند منظوره و کتابخانه با اعتباری بالغ بر ۲,۳۴۰میلیارد تومان در روستای بند نر احداث شده است.

خوابگاه دخترانه به مساحت ۱۵۸۵ متر مربع در دو طبقه بصورت اسکلت فلزی با ظرفیت ۲۰۰ دانش‌آموز و خوابگاه پسرانه به مساحت ۱۴۵۰ متر مربع در دو طبقه با سیستم icf با ظرفیت ۲۰۰ دانش آموز در منطقه خمینی شهر بشاگرد در مدت ۱۵ ماه توسط گروه جهادی آل یاسین ساخته شده و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آن را تجهیز کرده است.

هزینه ساخت خوابگاه پسرانه به طور کامل توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تامین شده و مجموع اعتبار برای تکمیل خوابگاه دختران و احداث خوابگاه پسران ۱۴,۸ میلیارد تومان بوده است.

لازم به ذکر است ،بازدید از گمرکات بندر شهید رجایی و شرکت در جلسه شورای اداری استان هرمزگان از دیگر برنامه های معاون اول رییس جمهور در این سفر خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: