اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۳۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - 03 November 2022
رییس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد:
رییس کل بانک مرکزی ایران از وصول ۵۰۰ میلیون دلار از ارزهای ایران در انگلستان با همکاری عمان در سال گذشته خبر داد و گفت: در دیدار امروز با رییس بانک مرکزی عمان بر گسترش همکاری های بانکی و اقتصادی بین دو کشور تاکید شد.
توسعه همکاری‌های بانکی بین ایران و عمانبه گزارش عصرپرس،  علی صالح آبادی، امروز بعد از دیدار با طاهر بن سالم العمری، رئیس بانک مرکزی عمان با تشکر از وی برای همکاری های متنوع و گسترده بانک مرکزی عمان با ایران، افزود: به طور مثال سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از وجوه ایران که در انگلستان قرار داشت و قابل استفاده نبود با کمک عمان وصول شد.

وی با تاکید بر اینکه عمان در سال های اخیر کمک های خوبی به ایران انجام داده است، ادامه داد: از این وجوه در داخل کشور استفاده کردیم و امیدواریم همکاری های بیشتری با عمان داشته باشیم.

صالح آبادی گفت:  در دیدار امروز با رییس بانک مرکزی عمان، در موضوعات مختلف گفتگو کردیم که در تمام زمینه ها بین دو طرف اشتراک نظر وجود داشت و توافقات خوبی نیز انجام شد و این مسیر موفق را ادامه خواهیم داد.

تکمیل مناسبات و همکاری های بانکی ایران و عمان

طاهر بن سالم العمری رییس بانک مرکزی عمان نیز با تاکید بر اینکه به دنبال  تکمیل مناسبات و همکاری های گذشته با ایران در حوزه بانکی و پولی هستیم، گفت: این دیدار با هدف گسترش و همکاری بین دو کشور انجام گرفت.

وی با بیان اینکه عمان به دنبال ارائه کمک و پشتیبانی از کشورهای دوست و برادر خود است، افزود: در تلاشیم تا با کشورهایی که برادر و دوست عمان قلمداد می شوند همکاری های پولی و بانکی داشته باشیم.

رییس بانک مرکزی عمان ادامه داد: عمان می خواهد با کشورهای دوست مناسبات تجاری را گسترش دهند و تعمیق ببخشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: