اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 22 October 2022
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح بابیان اینکه اکثر رانندگان، انسان‌های شریفی هستند که برای تامین نان حلال تلاش می‌کنند، گفت: انصاف نیست که مردم ساعت ها در صف بازرسی معطل بمانند و همین موضوع باعث شد که انتقال پایگاه بازرسی شهید مدنی مهریز یزد در دستور کار قرار گیرد.
ایستگاه بازرسی مهریز برای جلوگیری از معطلی مردم منتقل شدبه گزارش عصرپرس از سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان در آیین عملیات اجرایی انتقال ایستگاه ایست و بازرسی شهید مدنی مهریز یزد افزود: در طول شبانه‌روز قریب به ۱۳ تا ۱۴ هزار تردد خودرو در این جاده صورت می‌گیرد و با توجه به وضعیت پایگاه فعلی ایست و بازرسی شهید مدنی، مشکلاتی برای مسافران و شهروندان مهریز ایجاد شده بود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه به همین دلیل بحث انتقال این ایست و بازرسی، با دستور اکید و مکرر حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت تصریح کرد: توجه به این موضوع با آماری که از کشفیات مواد مخدر در این جلسه ارائه شد بسیار مهم است، چرا که اگر این مواد مخدر در این ایستگاه کشف نمی شد و در میان جوانان به عنوان سرمایه‌های آینده این کشور توزیع می‌ شد، چه اتفاق ناگواری رخ می‌داد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان خاطرنشان کرد: حفظ نسل جوان این جامعه خدمتی بزرگ است و همین که بر سر راه ترانزیت قاچاقچیان مواد مخدر این عزیزان هوشیارانه ایستاده‌اند و زحمت می‌کشند، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: این امر به خوبی نشان می‌دهد که حضور این ایستگاه و بازرسی خودروها و کشف قاچاق مواد مخدر و کالا اهمیت دارد و علاوه بر امنیت عمومی، امنیت اقتصادی را هم تامین می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: فراجا همیشه در خط مقدم تامین امنیت و مقابله با مخلان امنیت بوده و هستند و بی ادعا هر ساله بسیاری از بهترین نیروهای خود را در راه دفاع امنیت کشور فدا نموده‌اند و علاوه بر این تعداد قابل توجهی از نیروهای انتظامی در مرزها و برای تامین امنیت مرزهای کشور شهید شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: موضوع مرگ مهسا امینی و بحث حجاب تنها بهانه بود و اغتشاشگران و فتنه‌گران تنها به دنبال براندازی نظام بودند و مردم هم از همان ابتدا راه خود را از آنها جدا کردند.

پورخاقان اضافه کرد: دشمن فکر می‌کرد مردم به دلیل مشکلات اقتصادی با اغتشاشگران همراهی می‌کنند،اما این اقدام رخ نداد و مردم با بصیرت بالا در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کردند.

وی اظهار کرد: در طول همین مدت ما شاهد بودیم که نیروی انتظامی کشور در مقابله با اغتشاشات و تامین امنیت کشور تعداد زیادی جانباز و شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح  با بیان اینکه نیروهای عزیز انتظامی، سپاهی، ارتشی در کنارنیروهای داوطلب بسیجی در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیافتد گفت: نیروهای انتظامی و نظامی و بسیج در طول سال‌های پس از انقلاب با ایستادگی و مقاومت و اقتدار خود خار چشم دشمن بود و استکبار جهانی هم به همین دلیل تلاش می‌کند تا با توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف این اقتدار را زیر سوال ببرد.

وی افزود: هجمه ای که اخیرا به این نیروی عزیز صورت گرفت نشات گرفته از کینه ۴۳ ساله‌ای است که دشمن از نیروی انتظامی ایران دارد و به خوبی چهره خود را به تمام مردم ایران نشان داد و البته دشمن در تمام محاسباتش اشتباه کرد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح  تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال کشته‌سازی است و نیروهای انتظامی کشور در برابر این توطئه‌ و فتنه دشمن به خوبی عمل کردند و لازم است از این اقدامات موثر تقدیر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان، در ادامه با بیان اینکه اگر جرمی اتفاق بیافتد سازمان قضایی نیروهای مسلح بدون اغماض و رودربایستی ، رسیدگی و احقاق حق می کند، تصریح کرد : این سازمان  دارای یک شخصیت مستقل از نیروهای مسلح ، و زیر مجموعه قوه قضاییه است که وظیفه اجرای عدالت و احقاق حق را دارد.

استاندار یزد هم جابه جایی ایستگاه فعلی  شهید مدنی مهریز را یکی از مطالبات دیرینه مردم این شهرستان بیان کرد و گفت: با وجود پیگیری های متعدد استان جهت جابه جایی این ایستگاه در گذشته اما زمانبری و سختی های اخذ مجوز سبب طولانی شدن این پروسه شده بود که در جریان سفر رییس قوه قضائیه در استان و حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در شهرستان مهریز، این موضوع در شورای قضایی مطرح و مصوب شد.

مهران فاطمی ضمن قدردانی از پیگیری مجددانه حجت الاسلام پورخاقان از زمان سفر اخیر خود به استان تاکنون، برای فراهم سازی مقدمات اجرای این پروژه، اظهارداشت: خوشبختانه در پرتو پیگیری مستمر وی  مجوزهایی که اخذ آن ها نیازمند پیگیری در طول چندین سال بود، در کوتاه ترین زمان ممکن صادر شد.

استاندار یزد به اهتمام جدی استان جهت تامین منابع مالی مورد نیاز برای آغاز عملیات اجرایی پروژه مذکور اشاره و خاطرنشان کرد: امید است  تا هفته فراجا سال آینده بخش عمده ای از عملیات اجرایی این پروژه را به سرانجام برسانیم.

انتقال پاسگاه شهید مدنی مهریز یکی از مصوبات سفر رییس قوه قضاییه به استان یزد بود که  پس از گذشت کمتر از دو ماه با پیگیری رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

فاصله شهر مهریز به یزد حدود ۳۰ کیلومتر است.
نام:
ایمیل:
* نظر: