اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 22 October 2022
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:پدافند غیرعامل برای استمرار خدمات مورد نیاز مردم یکی از موثرترین و کم هزینه ترین وسیله دفاع در مقابله با تهدیدات دشمن شناخته می شود.
پدافند غیرعامل کم هزینه‌ترین ابزار دفاع در مقابل تهدید دشمن استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس،سید مجید میراحمدی روز شنبه در پنجمین همایش ملی پدافند غیرعامل در وزارت کشور با اشاره به تهدیدات دشمن گفت: متاسفانه همچنان توسل به زور و فتنه گری دشمنان رویه پرشتاب تری خواهد گرفت و می طلبد که کشورها به سمت دفاع و مقاومت همه جانبه بروند.

دبیر شورای امنیت کشور خاطرنشان کرد: موضوع پدافند برای ما یک ضرورت حتمی و حیاتی است و اگر آمادگی پدافند غیرعامل خوب باشد نقش قابل توجهی در مقابل دشمن ایفا می کند.

میراحمدی با بیان اینکه کشورهای مقتدر دنیا مانند چین، آمریکا و روسیه هم پدافند در حوزه ساخت و ساز شخصی را جزو اولویت های خود می دانند، گفت: ابزار بازدارندگی و کاهش آسیب پدیری در مقابل تهدیدات دو هدف اصلی پدافند غیرعامل است.

چمران: هنوز مشکل ساخت و ساز در خارج محدوده شهری حل نشده است

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این همایش با تاکید بر اینکه مقاوم‌سازی شهرها دفاع پدافندی نیست بلکه یک ضرورت است، گفت: نباید اجازه دهیم ساختمان‌ها استحکام واقعی نداشته باشند. متاسفانه در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ در محدوده شهرداری و محدوده خارج از شهر داریم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال های اخیر در اطراف تهران و زمین‌های باز ، شاهد هجوم عده‌ای سودجو در تخریب زمین‌ها و ایجاد ساخت و ساز بودیم، گفت: به دلیل عدم همکاری برخی دستگاه‌ها مانند وزارت کشور، نیروی انتظامی و دادگاه‌ها به ویژه در منطقه مرتضی‌گرد تهران ساخت و سازهاز غیر مجاز داشته‌ایم که این شرایط تاب‌آوری شهر را پایین می‌آورد.

چمران ادامه داد: عده‌ای مسکن ندارند و زمین‌های کشاورزی خود را فروختند و در اطراف شهر با قیمت‌هایی که به آنان تحمیل می‌شود، پناه می‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مخاطرات شهرسازی، نبود امکانات شهری مانند مدرسه، مسجد و برخی فضاهای شهری، مقاوم نبودن این ساختمان‌ها معضل بزرگی است‌.
نام:
ایمیل:
* نظر: