اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - 17 October 2022
مدیرکل گمرک بوشهر:
مدیرکل گمرک استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال سه میلیون و ۳۲۵ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۹۱ میلیون دلار از گمرک های این استان به کشورهای همسایه صادر شد.
بوشهر بیش از سه میلیون تن کالا به همسایگان صادر کردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر علی سلیمانی روز یکشنبه اعلام کرد:بیشترین میزان این کالاها مربوط به کشور امارات متحده عربی با یک میلیون و ۶۸۳ هزار تن است.

وی ادامه داد: کشورهای کویت با ۸۰۴ هزار تن  و قطر ۳۰۶ هزار تن، پاکستان ۲۴۳  و ترکیه با ۱۸۷ هزار تن به ترتیب دارای بیشترین حجم کالاهای صادراتی از گمرکات این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

سلیمانی با بیان اینکه با بیان اینکه ایران با ۱۵ کشور مرز زمینی و آبی دارد، گفت: کشورهای همسایه به دلیل هم مرز بودن راهکاری برای افزایش و سهولت در تجارت جهانی محسوب می شوند تا در زمان و هزینه حمل ونقل کالاهای صادراتی و وارداتی صرف جویی شود.

مدیرکل گمرک استان بوشهر عنوان کرد:  با توجه به تولید و فرآوری کالاهایی نظیر خرما، سیمان، گوجه فرنگی و انواع آبزیان در استان بوشهر، این تولیدات از کالاهای ویژه صادراتی از گمرکات این استان محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: در بخش واردات نیز در نیمه نخست سال جاری کشور امارات متحده با ۱۰۴ هزار تن و ترکیه با حدود ۲ هزار تن بیشترین سهم کالاهای وارداتی به گمرکهای استان  بوشهربرخوردار بوده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: