اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - 12 October 2022
در قالب طرح جهاد آبرسانی صورت می‌گیرد؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی، 31 پروژه به منظور تأمین آب روستاهای محروم این استان فعال است.
اجرای 31 پروژه آبرسانی به روستاهای محروم همدانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان همدان گفت: این طرح برای 160 روستای استان با اعتباری بالغ بر 509 میلیارد تومان در راستای رفع محرومیت و آبرسانی به روستاهای محروم استان در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: حفر و تجهیز 22 حلقه چاه با آبدهی 110 لیتر درثانیه، احداث 8 باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 101 لیتر در ثانیه، طراحی و ایجاد 223 کیلومتر خط انتقال، احداث حدود 20 هزار متر مکعب مخزن در 54 باب و اصلاح و توسعه 182 کیلومتر شبکه توزیع آب برای آبرسانی به این تعداد روستا برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون مخزن 200 متر مکعبی روستای عشاق به بهره‌برداری رسیده ضمن اینکه عملیات اجرایی احداث مخزن 600 متر مکعبی روستای ارزانفود و سه باب مخزن در روستاهای کندتپه، قوره‌جینه و جزوان - مجتمع عظیم دره نیز به اتمام رسیده است.

بختیاری‌فر با بیان اینکه عملیات احداث حدود 2000 متر مکعب مخزن دیگر نیز در روستای ده موسی نهاوند، آرتیمان و اشتران تویسرکان، پرورق و نورآباد کبودرآهنگ و پیر ملو و کمک اولیا و سفلی اسدآباد در حال انجام است، اضافه کرد: همچنین در راستای تامین آب برخی روستاها نیز تاکنون عملیات اجرایی 17 حلقه چاه در روستاهای شهرستان فامنین، تویسرکان، رزن و کبودرآهنگ در حال اجراست که عملیات 10 حلقه از آنها به اتمام رسیده است. 

وی در ادامه افزود: عملیات اصلاح شبکه توزیع آب و اجرای خطوط انتقال منابع و مخازن یاد شده در شهرستان‌های کبودرآهنگ، تویسرکان نیز آغاز شده است.

این گزارش می‌افزاید، در حال حاضر قرارداد اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در سراسر کشور با تخصیص 30 هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است.



نام:
ایمیل:
* نظر: