اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 10 October 2022
معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی نیروگاه طرشت خبرداد:
معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی نیروگاه طرشت از برگزاری چهل و یکمین همایش شیمی نیروگاه‌های کشور روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه در محل این نیروگاه خبرداد.
برگزاری چهل و یکمین همایش شیمی نیروگاه‌های کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، امیرحسین حسن آهی معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی نیروگاه طرشت در نشست خبری با اشاره به بررسی کم آبی و راه های مقابله با آن در نیروگاه در چهل و یکمین همایش شیمی نیروگاه‌های کشور، افزود: با توجه به اینکه نیروگاه‌ها بسته به قدمتشان ۳ دهم مترمکعب به‌ازای هر مگاوات مصرف آب دارند،تلاش داریم که واحدهای سیکل گازی تبدیل به سیکل ترکیبی شوند تا مصرف آب کاهش پیدا کند.

حسن آهی از دیگر برنامه های همایش را برگزاری کارگاه‌های تخصصی و نمایشگاهی دانست و گفت: این همایش با محورهای از جمله بحران آب و راهکارهای مقابله و کاهش اثرات آن، مدیریت مصرف آب، تصفیه آب و پساب، بهینه‌سازی و اجرای فرایندهای نوین و کنترل شیمیایی در نیروگاه‌ها، شیمی، محیط‌زیست، سوخت و روغن، فرایند کاهش آلاینده‌ها و شیوه‌های نوین دفع پسماند برگزار می شود.

نوسازی نیروگاه فرسوده طرشت

حسن آهی در ادامه با بیان اینکه نیروگاه طرشت در سال ۱۳۳۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و اکنون یک نیروگاه فرسوده محسوب می‌شود، گفت: تلاش برای نوسازی این نیروگاه از اواخر سال ۱۳۹۹ کلید خورد و اوایل سال ۱۴۰۰ قرارداد آن به امضا رسید و عملیاتی اجرایی آن از مهرماه پارسال شروع شد.

معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی نیروگاه طرشت افزود: تاکنون دو واحد این نیروگاه  برای بازسازی و نوسازی از مدار خارج شده و احتمالا عملیاتی تا پایان امسال این نیروگاه به طور کامل بازسازی و نوسازی شده و وارد مدار شود. بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته ٦ واحد پایه‌ گازسوز با توان قبلی جایگزین واحدهای قدیمی خواهد شد.

وی ادامه داد: راندمان نیروگاه طرشت بر اساس طراحی اولیه ٢٦ درصد بوده، اما با گذر زمان میزان راندمان کاهش می‌یابد و این موضوع بستگی به ارزش حرارتی سوختی که به نیروگاه داده می‌شود، متغیر است.

معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی نیروگاه طرشت افزود: در سال‌های اخیر میزان راندمان نیروگاه بالای ٢٠ درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود که با نوسازی نیروگاه، راندمان الکتریکی خالص به حدود ٥٠ درصد برسد.

وی، گفت: تاکنون ۲ واحد نیروگاه فرسوده طرشت از مدار خارج شده‌اند و احتمال دارد تا پایان امسال ۳ واحد دیگر از مدار خارج شده و پس از نوسازی وارد مدار شوند.







خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: