اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 10 October 2022
کفایتی:
رئیس پارک علم وفناوری نفت وگاز بااشاره به اینکه در مجموعه پارک خراسان ظرفیتهای بسیار قدرتمند و خوبی در زمینه های نفت و انرژی وجود دارد که خود برند ویژه ای در کشور محسوب می شوند،گفت: با بررسی های انجام شده از طرف کارشناسان " در پارک خراسان الگوسازی ارزشمند و جدید در حال انجام است".
در پارک علم وفناوری خراسان الگوسازی ارزشمند و جدید در حال انجام استبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم وفناوری خراسان، محمد اسماعیل کفایتی، رئیس پارک نفت از پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد.

در این نشست که با هدف همکاری های دوجانبه و حمایت پارک نفت و گاز و پتروشیمی از فناوریها و فعالیتهای پارک خراسان صورت گرفت دکتر مسعود میرزائی گفت: آنچه ما بر آن تلاش داریم این است که پارکهای کشور بر اساس ظرفیتها و امکانات و ذخایر هر منطقه و استان شکل گیرد، تا شرکتهای دانش بنیان در آنجا به راحتی استقرار پیدا کرده و استمرار حضور و قدرت در فعالیت داشته باشند.

میرزائی همچنین افزود: متاسفانه معاونت علمی در گذشته بیشتر بر روی استارت آپها برنامه ریزی داشته و زیرساختهای اصلی و مورد نیاز در کشور مقفول مانده است که می بایست در دوره جدید بیشتر به آن توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس پارک خراسان با اشاره به تذکر رهبر معظم در مورد امنیت غذایی و نهادها تصریح کرد: از این رو در پارک خراسان برگزاری رویداد موفقی در دو بخش کشاورزی و صنایع غذایی با حضور برندهای بزرگ و صاحب نام کشوری داشته ایم و امیدواریم در این راه قدمهای موثری برداشته شود.

وی در خاتمه متذکر شد: در تاریخ  بیست مهر نیز برگزاری رویداد دیگر در بستر تانا را خواهیم داشت و این موضوع در بخش صنایع خلاق فرهنگی با حضور بسیاری از سازمان های ذینفع و صاحب نظران این رشته خواهد بود و به موضوعاتی در قبال ۴۰ رشته شاخص شده فرهنگی و هنری خواهد پرداخت.

محمد اسماعیل کفایتی در ادامه این جلسه گفت: فعالیت در پارک نفت بر توسعه بازار فناوری، تامین زیرساخت های لازم به منظور پذیرش و استقرار شرکت های پارکی، تدوین برنامه کسب و کار پارک، حمایت از نوآوری اجتماعی و ارتقای ظرفیت جذب فناوری در شرکت های عملیاتی صنعت نفت تاکید شده است.

کفایتی افزود: خوشبختانه در مجموعه پارک خراسان ظرفیتهای بسیار قدرتمند و خوبی در زمینه های نفت و انرژی وجود دارد که خود برند ویژه ای در کشور محسوب می شوند و با توجه به بررسی های انجام شده از طرف کارشناسان " در پارک خراسان الگوسازی ارزشمند و جدید در حال انجام است".

رئیس پارک نفت در خاتمه اظهار کرد: فناوری در مباحث نفتی باعث افزایش درآمد در کشور می شود و باید در تولید برنامه ریزی دقیق داشت و اینگونه تولید باعث شکوفایی می گردد باید در نظر داشت که خام فروشی آفتی است که مغایر تعاریف اصلی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: