اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - 28 May 2017
علی اکبر کریمی مطرح کرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:فرارکنندگان از پرداخت مالیات با توجه به عدم پایبندی به قوانین، هزینه های تولید کمتری نسبت به تولیدکنندگان قانونی می پردازند، که این موضوع باعث شکل گیری رقابت ناعادلانه می شود.

فراریان مالیاتی برندگان مسابقه ناعادلانه رقابت اقتصادیسرویس اقتصادی خبرگزاری عصرپرس، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  گفت: معضلی به نام اقتصاد زیر زمینی در کشور وجود دارد که بیانگر فعالیت های اقتصادی غیر قانونی و غیرشفاف است که سازمان های نظارتی نمی توانند در این رابطه اعمال نظارت داشته باشند.

به گزارش عصرپرس ازخانه ملت ، نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اشخاصی که که فرار مالیاتی دارند با توجه به عدم پایبندی به قوانین و مقررات، هزینه های تولید کمتری، نسبت به تولیدکنندگان که قانون را رعایت می کنند، می پردازند، که این موضوع باعث شکل گیری رقابت ناعادلانه می شود.  

 این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:تولید کنندگان غیرفانونی علاوه بر طفره از پرداخت مالیات، استانداردها و بهداشت کار را رعایت نمی کنند.

کریمی گفت:علاوه بر مشکلات در بحث مالیات، واردکنندگان کالای قاچاق از پرداخت تعرفه واردات و حقوق گمرکی نیز فرار می کنند و هزینه کمی برای انجام فعالیت های اقتصادی پرداخت می کنند که منجر به رقابت ناعادلانه می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:تشدید نظارت ها و اجرای کامل نظام جامع مالیاتی باعث می شود کلیه معاملات توسط سامانه جامع مالیاتی دولت رصد و با انجام این مهم زمینه مهار فرارهای مالیاتی فراهم شود./


نام:
ایمیل:
* نظر: