اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 03 October 2022
رئیس پژوهشگاه نیرو خبرداد:
رئیس پژوهشگاه نیرو با تاکید براینکه تلاش ما در برگزاری رویداد هوشمند سازی صنعت برق، نمایش تمام توانمندی های کشور و معرفی محصولات دانش بنیان در سطح کشور است، گفت: در این خصوص 65 محصول دانش بنیان و فناورانه با حمایت وزارت نیرو به سمت تولید سوق داده خواهد شد.
تولید 65 محصول دانش بنیان صنعت برق با حمایت وزارت نیروبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، مجید عمیدپور رئیس پژوهشگاه نیرو در حاشیه نمایشگاه هوشمند سازی صنعت برق با بیان اینکه یکی از ماموریت های جدی در دولت سیزدهم هوشمندسازی صنعت برق است، گفت: اولین رویداد با حضور 23 شرکت دانش بنیان در حوزه برق برگزار شده که با توجه اهمیت برقی سازی  در سطح دنیا هوشمند سازی از موضوعات مهم تمام کشورهاست که تاثیر ویژه ای بر اتلاف و مدیریت مصرف برق دارد.

عمیدپور ادامه داد: تلاش ما در برگزاری این رویداد نمایش تمام توانمندی های کشور و معرفی محصولات دانش بنیان در سطح کشور بوده و دراین خصوص نیز 65 محصول دانش بنیان و فناورانه با حمایت وزارت نیرو به سمت تولید سوق داده خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه نیرو در ادامه اجرایی شدن طرح های دانش بنیان را درراستای جلوگیری از خروج ارز دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان به صورت بومی برخی از تجهیزات را در داخل کشور اجرایی می کنند و با توجه به نمایشگاه هوشمندسازی صنعت برق باید هرچه سریعتر از این توانایی ها در پیشبرد اهداف این صنعت بکار برده شوند که بر روی پیک مصرف سال آینده و کاهش تلفات حوزه صنعت برق تاثیر بسزایی خواهد داشت. 

وی ادامه داد: در کشور فضای دانش بنیان ها کاملا شفاف شده و وزات نیرو جزء وزارت خانه های است که به طور جد پیگیر عملیاتی کردن قوانین مصوب حوزه  دانش بنیان است.

عمیدپور گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری وزارت نیرو مشغول فعالیت هستند که از آنها حمایت می شود،همچنین صندوق نوآوری توسعه فناوری حوزه برق و انرژی از ابزار مهمی در این حوزه است که با قوانین جدید دانش بینان ها افزایش سرمایه داشته تا بتوانیم امسال از تعداد قابل توجهی از این شرکت ها حمایت کنیم.





خبرنگار:پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: