اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - 10 September 2022
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید براینکه انقلاب فناوری در حوزه شیلات تنها با مشارکت تولیدکنندگان بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است، گفت:اولین دهکده فناوری و نوآوری شیلات درقشم راه اندازی می شود و با حمایت معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری، بخش خصوصی وارد حوزه تولید و بهره وری شیلاتی می شود.
راه اندازی اولین دهکده فناوری و نوآوری شیلات در قشمبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال افرین حوزه شیلات که در محل مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، گفت: تنها راه افزایش کشاورزی توجه  به بهره وری است و این امکان وجود ندارد مگر از مسیر علم و فناوری  باشد.

وی در ادامه با اشاره به تولیدات ۱/۳ میلیارد تنی شیلاتی، گفت: افزایش ۲/۶ میلیون تن یعنی صد درصدی تولیدات شیلات در آینده با در نظر گرفتن ظرفیت های  پژوهشی و  تحقیقاتی محقق خواهد شد.

نکویی با اعلام اینکه ده پژوهشکده شیلات با قدمت ۱۰۰ سال در کشور وجود دارد، گفت: تاکنون آن چنان که باید از ظرفیت یک قرنی این حوزه استفاده نشده است و وقتی  که سواحل کشور را به نسبت کشور های  مالزی، سنگاپور و دیگر کشورها مقایسه می کنیم تولیدی قابل قبولی نداریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید براینکه به مفهوم واقعی کلمه بهره ورری لازم را در کشور نداریم، گفت: باید در این خصوص  تمهیداتی اندیشیده شود و همه ظرفیت های سازمان تات در اختیار سازمان شیلات قرار گیرد تا رییس سازمان شیلات با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و پژوهشی به  ارتقا بهره وری  در حوزه شیلات بپردازد. 

نکویی با بیان اینکه تولیدات شیلات متناسب با وضعیت عموم مردم نیست، گفت:امروز وضعیت تولیدات شیلاتی قابلیت دسترسی عمومی ندارد و از مهم ترین  ماموریت ها  این سازمان در آینده ایجاد دسترسی  حاد مردم به محصولات شیلاتی  است.

راه اندازی اولین دهکده فناوری و نوآوری شیلات در قشم 

رییس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید براینکه انقلاب فناوری در حوزه شیلات تنهابا مشارکت تولیدکنندگان بخش خصوص و شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است، گفت:اولین دهکده فناوری و نوآوری شیلات در قشم راه اندازی می شود و با حمایت معاونت عملی و فناوری بخش خصوصی وارد حوزه تولید و بهره وری شیلاتی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه هیچ دانشی نباید محصور بماند، گفت: بزرگترین افتخار سازمان تحقیقات  این است که هیچ دانشی محصور نمانده و  همه تحقیقات وارد زنجیره تولید شده است.

تلاش برای دانش بنیان شدن بخش کشاورزی است

وی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان تات در سال جاری تلاش برای دانش بنیان شدن بخش کشاورزی است، گفت: با حمایت وزارت جهادکشاورزی و وزارت علوم و تحقیقات پنجمین دهکده فناوری و نوآوری راه اندازی شده و تا پایان سال به ده دهکده ارتقا خواهد یافت، همچنین امیدواریم نا پایان سال ۴ مزرعه نوآوری و فناوری با همکاری شیلات اجرای شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: