اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - 10 September 2022
رييس سازمان شيلات ايران تاکید کرد:
رييس سازمان شيلات ايران رسيدن به تامين امنيت غذايي پايدار را تنها با همراهي دانش وفناوري با شيلات دانست و گفت: تكنولوژي و دانش بايد با حوزه شيلات كشور همراه شود تا نياز دانش براي ايجاد تحول مشخص شده و كميته توسعه فناوري دانش بنيان براساس نيازهاي اولويت بندي شده است.
تحقق تامين امنيت غذايي پايدار با همراهي دانش وفناوري در شيلاتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،سيد حسين حسيني در افتتاحيه”رويداد كارآفريني نوآورانه دانش بنيان و اشتغال آفرين حوزه شيلات " با تاكيد براينكه اگر شيلات را به دوبخش قبل و بعد انقلاب تقسيم كنيم مي بينيم هر جا رشد و رونق ديده شده موقعي بوده كه  تحقيقات و اجرا در كنار هم قرار گرفته است، اظهار داشت: توجه و تمركز بر ظرفيت هاي پايدار از ضروريات در تامين امنيت غذايي كشور است. 

حسيني در ادامه، گفت: در حوزه شيلات ايران سه دستور از جمله بيانات مقام معظم رهبري درحوزه دانش بنيان، تاكيد رياست جمهوري در تامين امنيت پايدار غذايي و برنامه تحولي وزيرجهاد كشاورزي ما را به سمت زنجيره ارزش سوق مي دهد و نشان دهنده جايگاه ويژه شيلاتدر حوزه تامين منابع غذايي كشور است. 

رييس سازمان شيلات با اشاره به اينكه اين سازمان ظرفيت بالاي در پروش آبزيان كشور را داراست، گفت: ۴۹ درصد تجارت كشور درحوزه پروتئين ها به خصوص بخش آبزي پروري است و با اين ظرفيت مي توان تامين امنيت غذايي پايدار را داشته  و به هدف ۲/۶ ميليون تن توليدات شيلاتي دست يابيم.

حسيني رسيدن به اين گام مهم را تنها با همراهي دانش و فناوري با شيلات دانست و گفت: تكنولوژي و دانش بايد با حوزه شيلات ايران  همراه شود كه  در اين رابطه نياز دانش براي ايجاد تحول مشخص شده و كميته توسعه فناوري دانش بنيان  براساس نيازهاي اولويت بندي شده است. 

وي افزود: تكنولوژي و دانش به حوزه شيلات راه يافته و با شرايط اقليم موجود و اكوسيستم تطبيق يابد،همچنين  با هم افزايي و هوشمندسازي در همه بخش ها و  اقتصاد آزاد گام برداريم. 

حسيني در ادامه با اشاره به افزايش صيد در كشور به ۷۰۲ هزار تن، گفت: اين دستاورد حاصل تحقيقاتي است كه در اين حوزه انجام گرفته و اگر تحقيق و پايش نبود ما قطعاً در اين زمينه با مشكل مواجه مي‌شديم.

وي در ادامه ايجاد تنوع گونه‌اي در حوزه ماهيان سردآبي حاصل فعاليت‌هاي تحقيقاتي دانست و گفت: افزايش بهره‌وري در حوزه آبزي پروري در آب‌هاي شيرين را بايد به صورت توسعه عمودي در دستور كار قرار دهيم و در توسعه افقي نيز به سمت سواحل و درياها قدم برداريم.

رئيس سازمان شيلات ايران در ادامه با اشاره به اينكه نبايد توليدكننده ما نگران بازار محصول توليدي خود باشد، اظهار داشت: اين خيلي اتفاق ناگواري است كه محصولات توليدكنندگان ما روي دست آنها مي‌ماند و توليدكننده دچار زيان مي‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: