اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - 08 September 2022
مراسم آغاز احداث 4000 سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا در استان یزد برگزار شد.
آغاز طرح احداث 4000 سامانه انرژی خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی در یزدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از ساتبا، به دنبال تحقق طرح احداث ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی، مراسم آغاز احداث 4000 سامانه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ مگاوات در استان یزد با حضور محمود کمانی، مقامات استانی و جمعی از معاونان و مسئولان به منظور ایجاد فرصت سرمایه گذاری، توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اجرا شد.

کمانی در مراسم آغاز فاز نخست طرح نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی در یزد، گفت: 4000 سامانه خورشیدی در استان یزد ظرف مدت یک سال احداث خواهد شد.

وی افزود: منابع طرح احداث سامانه خورشیدی حمایتی از طریق وام‌های کم بهره است که در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و با خرید برق نیروگاه‌ها توسط ساتبا بازپرداخت آن انجام خواهد شد.

رئیس سازمان ساتبا توضیح داد: بخشی از خرید برق به خانواده‌ها تعلق خواهد گرفت و بعد از تسویه وام، کل مبالغ به خانواده ها پرداخت می‌شود که این موضوع هم به معیشت خانوارها و هم به تولید برق پاک کمک می‌کند.

این گزارش می‌افزاید؛ اخیرا تفاهم‌نامه همکاری اجرای طرح احداث ۵۵۰ هزار مگاوات نیروگاه از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، وزارت نیرو، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی امضا شد که با اجرای آن علاوه ایجاد اشتغال پایدار در کشور، بیش از ۲۷۵۰ مگاوات برق پاک به ظرفیت شبکه نیروگاهی کشور افزوده می‌شود.




نام:
ایمیل:
* نظر: