اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 22 May 2017
مديرعامل شركت توانير اعلام کرد
كردي با اشاره به اهميت نقش شركت دانش بنيان در صنعت برق ، گفت: شركتهاي دانش بنيان بايد براي ساخت وتجهيزات صنعت برق وارد عمل شوند.
لزوم بهره گيري از اينترنت اشيا در مديريت مصرف برقسرویس اقتصادی عصرپرس: آرش كردي مديرعامل شركت توانير، با تاكيد بر اهميت مديريت مصرف و بهينه سازي مصرف انرژي در كشور، خاطرنشان ساخت: افقهاي علمي در صنعت برق بايد جدي تر مورد پيگيري قرار گيرد.
به گزارش عصرپرس از پايگاه خبري توانير، كردي گفت: در صنعت برق كشور مفهومي به نام پيك مصرف داريم كه همواره در فصل گرما رخ مي دهد وبراي كنترل و مديريت آن برنامه ريزي هاي دقيق و فشرده اي صورت مي گيرد.
مديرعامل توانير با بيان اينكه از 5 سال گذشته تاكنون يك سوم مصرف برق در زمان پيك مربوط به وسايل سرمايشي است، گفت: از 53 هزار مگاوات مصرفي برق، 18 هزار مگاوات مربوط به وسايل سرمايشي است.
كردي به اهميت نقش شركت دانش بنيان در صنعت برق اشاره كرد و گفت: شركتهاي دانش بنيان بايد براي ساخت وتجهيزات صنعت برق وارد عمل شوند.
وي مفهوم شهرهاي هوشمند را تبلوري از اقتصاد مقاومتي و اهميت فعاليت شركتهاي دانش بنيان دانست و گفت: اكنون بحث اينترنت اشيا، بسيار جدي و گسترده در دنيا پيگيري مي شود .
كردي با اشاره به اين كه ورود به اين بحث از جمله وظايف شركت هاي دانش بنيان در حوزه صنعت برق است، ادامه داد: با بهره گيري از اين فناوري، مي توان ورود و خروج تمام تجهيزات انرژي بر به شبكه مصرف و مدار انرژي را از طريق سامانه اينترنت برنامه ريزي و براي بهينه سازي مصرف برق از آن استفاده كرد كه ساخت اين تجهيرات از جمله وظايف و راه هاي توسعه حضور شركتهاي دانش بنيان در حوزه صنعت برق به شمار مي رود.


نام:
ایمیل:
* نظر: