اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - 07 September 2022
وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهادکشاورزی گفت: شروع فصل زراعی گندم را داریم و در مورد قیمت تضمینی گندم در سال ۱۴۰۲ امروز تصمیم‌گیری نهایی می‌شود امیدواریم تا امشب یا نهایتاً فردا اعلام شود.
قیمت تضمینی گندم امشب و نهایت فردا اعلام می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، سید جواد ساداتی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی با نمایندگان شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران افزود: امروز در جلسه  مشترکی که نمایندگان شورای عالی استان‌ها به عنوان نمایندگان مردم در شهرها و روستاها در تلاش هستند و ما در جهاد کشاورزی در حوزه‌های مختلف روستا و حوزه‌های مثل مراتع، آبخیزداری، تغییر کاربری اراضی موضوعاتی در جلسه مطرح شد و مقرر شد که یک کارگروه مشترک با  جهاد کشاورزی و شورای عالی تشکیل شود تا مسائل از نزدیک با  تعاملات بهتر برای رفع مشکلات مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم برای ما تولید محصولات راهبردی است که براساس منویات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور از شروع فصل زراعی برای اولین بار در کشور با حضور وی برگزار شد، بر این موضوع تاکید شده است.

ساداتی نژاد تاکید کرد: اولویت این است که محصولات راهبردی در داخل کشور تولید شود و محصولات با مصرف آب بالا را از خارج وارد کنیم و این موضوع در قالب آب مجازی بیان می شود و خود را نشان می دهد که باید تلاش کنیم آب مجازی را وارد کنیم.

وی افزود: بر این اساس یکی از تصمیماتی که در قانون گرفته شده، تعریف عوارض روی محصولات پر آب است اما در اجرای این قانون یک نقص داریم و گاه این قانون برای همه محصولات است.

ساداتی نژاد با اشاراه به مذاکره با نمایندگان مجلس اظهارداشت: تلاش می کنیم تا به زودی محصولات پر آب عوارض داشته باشد و جلو صادرات را نیز بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مربوط به بخشودگی آب بها نیز که ریاست جمهور آن را پیشنهاد داد، ما آن را انجام می دهیم  و با وزارت نیرو هفته آینده نهایی می‌شود به این طریق محصولات کم آب را مطلوبیت می دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: بر اساس محصولات  کم آب و هرچه بهره وری در تولید افزایش یابد این بخشودگی به صورت پلکانی افزایش می یابد.

جامعه شورایی بیشترین دغدغه و ارتباط را با موضوعات کشاورزی دارد

رئیس شورای عالی استان نیز در جمع خبرنگاران گفت: جامعه شورایی بیشترین دغدغه را در ارتباط با موضوعات کشاورزی دارد زیرا به صورت دائم با مردم و کشاورزان مرتبط است.

پرویز سروری افزود: ظرفیت شورای عالی استان‌ها می‌تواند باعث هم‌افزایی در سطح روستاها شود زیرا روستاها محل اصلی تولید محصولات کشاورزی است و  این نهاد می‌تواند زمینه‌ساز پررونق کردن کشاورزی در کشور شود.

وی اظهار داشت: جامعه شورایی بیشترین دغدغه را در ارتباط با موضوعات کشاورزی دارد چرا که به صورت دائم با مردم و کشاورزان مرتبط است و انتقال این مهم از طریق کارگروه مشترک میان شورای عالی استان‌ها و وزارت جهاد کشاورزی که توافق امروز ما با وزیر جهاد کشاورزی بود، میسر خواهد شد.

سروری تصریح کرد: کارگروه مشترک به صورت مداوم تعاملات بین دو دستگاه را باید رصد کند تا بتوانیم استفاده بهینه از این توافق در راستای رفع مشکلات حوزه کشاورزی داشته باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: