اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۱ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - 03 September 2022
به منظور تامين برق مطمئن و پايدار در مناطق تحت پوشش پايتخت و دو استان همجوار، بیش از ۱۷ پروژه عظیم خطوط، پست‌های انتقال و فوق توزیع برق با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال در شركت برق منطقه اي تهران، مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا تابستان را بدون اعمال خاموشی سپري نمايند.
بهره برداري از 17 پروژه بزرگ شركت برق منطقه اي تهرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از برق منطقه‌ای تهران، هفته دولت امسال نتايج خوبي در بخش برق به دست آمد، امسال 17 پروژه‌ بزرگ توسعه و احداث خطوط و پست‌های انتقال و فوق توزیع در ۳ استان تهران، قم و البرز به منظور تامين برق مطمئن و پايدار مشتركان در مناطق تحت پوشش مورد بهره برداري قرار گرفت در مدار قرارگرفتن این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال نويدبخش پايداري بيشتر در شبكه برق پايتخت خواهد بود. هرچند سال‌های گذشته شاهد تابستان‌هایی با اعمال خاموشی در بخش خانگی و خسارات زیادی بودیم؛ به شكلي که حتی به هنگام شیوع کرونا با وجود ضرورت استفاده از دستگاه‌های تنفسی، حتی برق بیمارستان‌ها نیز قطع می‌شد و صدمات جبران ناپذیری به همراه داشت؛ اما با تلاش و مسئولیت پذیری متخصصان ایراني در كنار كاركنان بلند همت برق منطقه اي تهران، با اقدامات جهادی صورت گرفته از بروز خاموشی هاي گسترده در دوران اوج بار امسال جلوگیری شد.

از جمله اين 17 پروژه مي توان به احداث پست ۲0/63 كيلوولت جدید المپیک تهران با اعتبار یک هزار میلیارد ریال اشاره كرد كه ارتقا سطح پایداری و افزايش ظرفیت شبکه برق استان‌های تهران، قم و البرز را به دنبال داشته است.

توسعه و تقویت پست‌های 20/63 کیلوولت در شهریار و شهر قدس با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های این شرکت است كه کمک، زیادی در جهت قابلیت اطمینان و پایداری شبکه فوق توزیع استان البرز ایجاد کرده و علاوه بر آن تامین برق واحد‌های صنعتی و کشاورزی و کاهش تلفات شبکه برق را در پي دارد.

احداث پست‌های انتقال جدید در شهرک‌های صنعتی فیروزکوه و دماوند با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۱۵ میلیارد ریال برای تامين برق مطمئن و پايدار صنایع این شهرک‌ها یکی ديگر از آن طرح‌ها است.

طرح تقویت و خازن‌گذاری در پست‌های انتقال استان‌های تهران، البرز و قم با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۲۱ میلیارد ریال با هدف کاهش مشکل افت فشار به بهره‌برداری رسيده است.

طرح احداث خط انتقال ۶۳ کیلوولت ورامین، مهر امام رضا (ع) و پاکدشت با مجموع سرمایه بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال باهدف پایداری برق استان تهران از ديگر اين طرح ها به شمار مي ايد.

احداث و بهسازی شبکه و توسعه گسترده خطوط انتقال و فوق توزیع در استان‌های تهران، قم و البرز با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۳۱ میلیارد ریال و طرح تقویت خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت تهرانپارس، ازگل با مجموع سرمایه بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال باهدف پایداری شبکه برق برای مشترکان شهر تهران نيز وارد مدار شده است.

برق منطقه‌اي تهران در حال حاضر بيش از 8 ميليون مشترك را تحت پوشش خود دارد كه در اين ميان مي‌توان به تعداد 41 مشترك فوق‌توزيع نيز از جمله خودروسازي‌ها، شركت‌هاي سيمان، مترو، فرودگاه، صنايع فولاد و مراكز حساس نظامي اشاره كرد.

اين شركت با در اختيار داشتن حدود 20 درصد از تاسيسات برق كشور، در حال ارائه بيشترين خدمات با ضريب امنيت بسيار بالا است كه نشان دهنده تعهد، تخصص و مسئوليت‌پذيري و شوق خدمت‌رساني كاركنان اين شركت است.




نام:
ایمیل:
* نظر: