اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - 03 September 2022
رئیس ستاد اربعین:
رئیس ستاد اربعین حسینی از حضور بازرسان ویژه‌ برای نظارت بر قیمت هواپیما و اتوبوس در پایانه‌های مرزی خبر داد و گفت: در این باره با سه شرکت متخلف برخورد لازم انجام شد و از سازمان هواپیمایی انتظار می‌رود اجازه ندهد کوچکترین تخلفی در این زمینه صورت بگیرد.
تخلف در قیمت بلیت‌های اربعین پذیرفتنی نیستبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، سید مجید میراحمدی عصر شنبه در نشست ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور با اشاره به دیدار رییس جمهور و همچنین ارائه گزارش عملکرد ستاد افزود: رییس جمهور در این دیدار روی چهار موضوع امنیت، سلامت، ارزانی و سهولت تاکید کرد.

رئیس ستاد اربعین حسینی افزود: در موضوع سلامت، مساله جدی گرمازدگی است که وظیفه رسیدگی به آن در کشور برعهده وزارت بهداشت و در مرز بر عهده هلال احمر است. تاکید شد با توسعه اقدامات، ظرفیت‌های لازم را فراهم کنند.

میراحمدی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر مساله حمل و نقل گفت: در نشست امروز در ارتباط زنده با استانداران از آنان خواسته شد تا ظرفیت‌های استانی را به کمک وزارت راه بیاورند و هر استانداری از اینکه زائران در مسیر رفت و برگشت دچار مشکل حمل و نقل نشوند اطمینان حاصل کند.

وی تاکید کرد: استانداران سراسر کشور باید این موضوع را راهبری کرده و به کمک وزارت راه بیایند و وزارت راه هم همه ظرفیت‌های خود را به کار گیرد. همچنین رانندگان فداکار با حضور مسئولانه خود همانند گذشته حتماً برای این معنوی با تمام ظرفیت‌های خود به صحنه می‌آیند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به تخلفات در مسیر رفت و آمد از جمله هزینه پارکینگ‌ها و گرانی‌ها گفت: هرجا بیشتر از هزینه اعلام شده برای پارکینگ‌ها - پنج تا ۱۰ هزار تومان - از مردم درخواست شود، برای برخورد با این معضل و تخطی از مقررات این موضوع را به دستگاه مسئول اطلاع دهند و حتی اگر لازم باشد پارکینگ متخلف تعطیل شود.

میراحمدی ادامه داد: همچنین بازرسان ویژه‌ای برای نظارت بر قیمت هواپیما و اتوبوس پیش بینی شده که با حضور مستقل در همه پایانه‌های مرزی، بر روند بلیت‌فروشی نظارت داشته باشند. همچنین روز جمعه با سه شرکت متخلف برخورد لازم انجام شد و از سازمان هواپیمایی انتظار می‌رود به آنچه که وزیر راه گفته، عمل شود و اجازه ندهند کوچکترین تخلفی در این زمینه صورت بگیرد.

وی با عذرخواهی از مشکلات عبور و مرور زائران خاطرنشان کرد: این مشکل در مرز عراق به وجود آمد.

۱۵ شهریور مرز تمرچین گشایش می‌یابد

میراحمدی با بیان اینکه مرزهای دیگری امسال گشایش یافتند، گفت: مرز خسروی امسال بازگشایی شد و زائران می توانند از آن عبور کنند. مرز تمرچین هم شرایط آب و هوایی بسیار خوبی دارد و از ۱۵ شهریور برای عبور زائران کاملاً مهیا خواهد بود. سفر از مرز باشماق هم چنین است و توصیه می‌شود زائران از این مرزها هم استفاده کنند.

رییس ستاد مرکزی اربعین در مورد زائران اتباع گفت: گفته شده بود اتباع پاکستانی باید از طریق مرز هوایی به عراق مسافرت کنند که این عملا غیرممکن است با پیگیری‌های فراوان موافقت کردند اتباع پاکستانی به شکل گروهی با داشتن ویزا از مرزهای زمینی ایران چون سال‌های گذشته عبور کنند.

وی افزود: اتباع افغانستانی مقیم ایران می‌توانند درصورت داشتن دفترچه مخصوص ایران مانند روال قبل با حذف روادید از طریق مرز شلمچه اقدام کنند.

انتقاد از طرف عراقی در نپذیرفتن برگه گذر موقت در مرز مهران

میراحمدی درباره برگه‌های گذر موقت و انتقاد از طرف‌های عراقی بیان کرد: برای زائران ایرانی که دفترچه گذر موقت صادر شده است ظاهرا از مرز شلمچه و چذابه عبور می‌کنند اما در مرز مهران تعدادی از آنها منتظرند و با مشکل مواجه شده‌اند در حالیکه این مورد در تفاهم‌نامه امضا شده بود اما طرف مقابل تصمیمات ناگهانی گرفت و فعلا مانع از عبور زوار از مرز مهران شده است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ادامه داد: نگرانم که برای موکب داران مشکل به وجود بیاید و اینکه اگر جمعیت قابل توجهی از مرز عبور کند، اتفاقات گذشته تکرار شود و بگویند سیستم از کار افتاد برای همین به وزیر کشور پیشنهاد کردم که سفر یک روزه به بغداد داشته باشند و با همتای عراقی خود  دیدار و رایزنی کند.

میراحمدی با اشاره به مشکلات موکب‌داران در چهار روز گذشته گفت: موکب داران با وجود عبور دشوار از مرز، متاسفانه چند روز است که معطل و بی‌تکلیف هستند./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: