اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - 27 August 2022
وزیر نیرو در حاشیه نشست شورای اداری اسلامشهر مطرح کرد:
وزیر نیرو با بیان اینکه موضوع بازتخصیص کمک شایانی به مدیریت مصرف آب می‌کند، گفت: این موضوع اجازه می‌دهد که از منابع آب سطحی یا آب چاه برای دیگر مصارف به‌ویژه شرب و بهداشتی استفاده کنیم.
نقش موثر بازتخصیص در مدیریت مصرف آب کشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علی‌اکبر محرابیان در پایان سفر خود به غرب تهران و در حاشیه نشست شورای اداری اسلامشهر، با اشاره به طرح‌های به بهره برداری رسیده، اظهار کرد: در شهرستان اسلامشهر مواردی از جمله تقویت زیرساخت‌های برق، اصلاح شبکه و نوسازی بخشی از شبکه برق این شهرستان را پیگیری کردیم.

​وی در رابطه با موضوع فاضلاب این شهرستان اضافه کرد: تصفیه‌خانه‌ای در این شهر احداث شده که به صورت نیمه تمام بوده که بخشی از فاضلاب شهرستان را دریافت و پساب آن برای مصارف کشاورزی و صنعت منتقل خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به قانون بودجه سال ١۴٠١، گفت: در بند ۳ تبصره هشتم قانون بودجه، اجازه داده شده برای مصارف مختلف به ویژه مصرف صنعت، آب پساب را بازتخصیص کرده و جایگزین آب‌های سطحی کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه خوشبختانه تصفیه‌خانه‌های احداث شده جنوب غرب تهران دارای سیستم مدرن است، ادامه داد: برخی از این تصفیه‌خانه‌ها تکمیل و برخی نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور تکمیل خواهد شد.

به گفته وی، با تکمیل تصفیه‌خانه اسلامشهر، امکان تامین آب بسیار با کیفیت برای صنعت و کشاورزی فراهم خواهد شد.



نام:
ایمیل:
* نظر: