اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - 27 August 2022
وزیر نیرو تاکیدکرد:
وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از دو طرح آبرسانی شهر قدس و شهریار، گفت: این دو طرح آبرسانی استان تهران در چهار ماه و با اقدامات جهادی شبانه روزی اجرا و به بهره‌برداری رسید.
اچرای جهادی طرح آبرسانی به استان تهران در کمترین زمانبه گزارش عصرپرس ، "علی‌اکبر محرابیان" پس از بهره‌برداری از خط انتقال آ‌برسانی به شهر قدس، اظهار کرد: شاهد افتتاح دو طرح آبرسانی در شهر قدس و شهریار هستیم که از مهم‌ترین ویژگی این طرح‌ها اجرای بسیار سریع و جهادی آنها است.

وی با بیان اینکه حدود چهارماه از شروع اجرای این طرح‌ها می‌گذرد، اضافه کرد: پس از این مدت کوتاه با اقدامات شبانه روزی همکاران توانستیم آب سالم و پایدار را به دست مردم برسانیم و آب در این منطقه پایدار باشد.

وزیر نیرو درباره آخرین وضعیت آبی تهران گفت: مجموع ذخایر سدی در تهران 500 میلیون مترمکعب است که با یک نظام مدیریت شده شاهد مصرف هستیم، البته ضروری است که مردم در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به موضوع آب شهرکرد نیز یادآور شد: در شهرکرد بعد از سیلابی که اتفاق افتاد چهار سامانه در شهرستان اجرا شد و اکنون شاهد آب پایدار و کافی برای این شهر هستیم.

محرابیان درباره آخرین وضعیت آب همدان نیز گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش شدید ورودی سد اکباتان به شهر همدان نیازمند جایگزینی از منابع دیگر آب هستیم.

وی با اشاره به سفر دیشب خود به استان همدان، خاطرنشان کرد: عمدتا مصرف شهر همدان 1700 لیتر در ثانیه بود که با اقدامات انجام شده و اضافه شدن منابع جدید در حال حاضر، تا امشب شاهد تامین 1600 لیتر آب در ثانیه هستیم.

وزیر نیرو ادامه داد: البته در همدان مشکل دیگری داریم آن هم اینکه شبکه آب شهر دو بخش دارد یکی تامین آب از طریق سد و دیگری تامین آب از آب‌های زیرزمینی که در این روزها تلاش شد این دو بخش به هم متصل شده تا امکان توزیع آب فراهم شود.

وی در پایان افزود: در همدان برای حل مسئله هیچ راهی نداریم جز  اینکه پروژه عظیم آبرسانی به همدان سریع‌تر به بهره برداری برسد و برای همیشه معضل آب همدان حل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: