اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - 26 August 2022
همزمان با هفته دولت؛
در دومین روز هفته دولت با حضور معاون وزیر نیرو، آیین احداث ۱۰ هزار واحد نیروگاهی خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی در سیستان و بلوچستان آغاز شد.
احداث نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی آغاز شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل ساتبا، در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و به منظور توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، افزایش میزان بهره‌وری کشور از انرژی پاک و تجدیدپذیر، اخیرا تفاهم‌نامه پنج جانبه احداث ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی (فتوولتائیک) ۵ کیلوواتی امضا شده است.

به همین منظور روز گذشته، آیین احداث ۱۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی با حضور محمود کمانی، استاندار و جمعی از معاونین و مدیران ساتبا با هدف توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و ارتقای بهره وری برق برگزار شد.

کمانی با اشاره به آغاز احداث ۴ هزار واحد در فاز اول در سیستان و بلوچستان گفت: ساختگاه‌های لازم در استان مشخص و واگذاری زمین برای ساخت نیروگاه‌ها شروع شده است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان منطقه ویژه کشور در بخش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است گفت: از مجموع ۱۱۰ هزار سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی در سال جاری، ۱۰ هزار سامانه مربوط به این استان است که بیشترین سهمیه کشور را دارد.

کمانی افزود: حدود ۳۲۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در این استان احداث خواهد شد که حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلار خواهد بود. وی در این رابطه گفت: اجرای این طرح ضمن توانمندسازی خانوارها باعث ماندگاری مردم در مناطق روستایی خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: