اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - 23 August 2022
مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی شرکت مدیریت شبکه برق ایران خبر داد:
مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به افزایش 11 درصدی برق‌رسانی به صنایع نسبت به سال گذشته، گفت: امسال خوشبختانه با برنامه ریزی‌های خوبی که در حوزه مدیریت مصرف برق(صنعتی، کشاورزی و خانگی)، اقداماتی که در حوزه افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها و همچنین تعمیرات نیروگاهی انجام شد، شرایط شبکه برق کشور به مراتب از سال گذشته بهتر بود، هرچند همچنان با نقطه ایده آل که امکان تامین همه تقاضای مورد نیاز مشترکان صنعتی است فاصله وجود دارد.
افزایش 11 درصدی برق‌رسانی به صنایع نسبت به سال گذشتهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، «مهدی درفشیان مرام» با اشاره به شرایط پایدار شبکه برق کشور در تابستان امسال در مقایسه با سال گذشته اظهار کرد: امسال با هماهنگی بسیار خوبی که با وزارت صمت انجام شد و مصوبات کارگشایی که هیئت وزیران تصویب کرد و همچنین همکاری و هماهنگی خوب صنایع، خوشبختانه تا به امروز برق تحویلی به صنایع بزرگ در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: این رشد برق‌رسانی در شرایطی رقم خورده که در مقایسه با سال گذشته، صنایع پتروشیمی بیش از 30 درصد، صنایع فولادی حدود 10درصد، صنایع آلومینیومی حدود 18 درصد و صنایع سیمانی حدود 5 درصد رشد مصرف برق داشته‌اند.

درفشیان مرام خاطرنشان کرد: بخش‌های صنعتی و کشاورزی به طور قطع بخش‌های مولد کشور هستند که خوشبختانه امسال توانستیم با همکاری خوبی این دو بخش، به نخستین اولویت صنعت برق که حفظ پایداری شبکه برق کشور است، دست یابیم و هیچ گونه قطعی ناشی از کمبود تولید در بخش‌های خانگی و تجاری نداشته باشیم.

وی افزود: هموطنان می‌توانند با استفاده از چند راه کار ساده مثل استفاده از سایبان برای کولرهای آبی و کمپرسور کولرهای گازی، بدون ایجاد تغییر در کیفیت سرمای خروجی دستگاه، بین 20 تا 30 درصد صرفه جویی در مصرف برق به دنبال داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: استفاده از این راهکار ساده در کنار خاموشی لامپ‌های اضافه در زمان روشنایی روز، در تامین برق مورد نیاز صنایع که بخش مولد کشور هستند، بسیار تاثیرگذار است و در پی آن صنایع می‌توانند با دریافت برق بیشتر، تولید خود را افزایش دهند. این امر می‌تواند به طور مستقیم بر رشد اقتصاد ملی و به طور غیرمستقیم بر زندگی همه ما تاثیرگذار باشد.

مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص راه اندازی نیروگاه توسط صنایع گفت: تعدادی از صنایع بزرگ کشور خوشبختانه نیروگاه دارند و خود تامین هستند. تمام برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا روی دریافتی خالص این صنایع از شبکه بوده یعنی هر میزان که خود صنایع نیروگاه داشته باشند به همان میزان می‌توانند مصرف کنند.

وی افزود: بعضی از صنایع بزرگ مثل فولاد مبارکه، گل گهر و سایر صنایع بزرگ که نیروگاه دارند، به میزانی که خودشان تولید می‌کنند می‌پتوانند از هر گونه کاهش مصرف برق معاف باشند.

به گفته ابن مقام مسئول، تعدادی از صنایع کوچک در شهرک های صنعتی هستند که آنها نیز به سمت خود تامینی برق رفته‌اند.

درفشیان مرام در پایان گفت: امسال نیز مانند سال گذشته مشترکانی که همکاری خوبی در طرح‌های مدیریت مصرف در بخش‌های صنعتی، خانگی و کشاورزی داشته‌اند، طبق بخش نامه‌ها و ضوابط موجود پاداش دریافت می‌کنند.





نام:
ایمیل:
* نظر: