اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - 23 August 2022
امیرعبداللهیان:
وزیر امور خارجه، همکاری با مالی در حوزه‌های اقتصادی، دفاعی و آموزشی را از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی ایران دانست و گفت: همکاری‌های دو کشور در سازمانهای بین المللی از عرصه‌های مهم تعاملات بین دو کشور است.
همکاری با مالی در حوزه‌های مختلف از اولویت‌های دستگاه دیپلماسی ایران استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، حسین امیرعبداللهیان که بامداد سه‌شنبه به مالی سفر کرده، در نشست خبری مشترک با عبدالله دیوپ وزیر خارجه مالی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای قاره آفریقا اهمیت ویژه ای قائل است و آیت الله سید ابراهیم رییسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران بر اولویت داشتن آفریقا و همچون کشور تاریخی مالی اهمیت ویژه دارد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر تاکید ایران بر گسترش روابط با مالی، به تلاش شبانه روزی گروههای کارشناسی ارشد ایران و مالی برای بررسی موضوعات مختلف برای رسیدن به توافق اشاره کرد و افزود: امروز به همراه همکاران و همچنین تیم اقتصادی از ایران در مالی هستیم و جلسات خوبی را با دولتمردان این کشور برگزار کردیم. سیاست ایران برای توسعه کشور ایران با مالی است.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از نخستین سفر خود به قاره آفریقا و مالی گفت: دو کشور روابط مالی و دیرینه‌ای دارند و ایران برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات اهتمام جدی دارد و اینکه امروز در باماکو هستیم توجه ویژه تهران را نشان می‌دهد.  

وی خاطرنشان کرد: برای روابط دو کشور نقشه راه روشن داریم و این مسئولیت دیپلماتیک ما را سخت‌تر می‌کند و همکارانم در تهران و در مالی کمک خواهند کرد این مناسبات هر چه سریعتر ارتقا یابد.

وزیر امور خارجه یادآور شد: در زمینه همکاری و مبارزه با تروریسم همکاری‌های خوبی داریم و کشور مالی از این موضوع رنج برده و همچنین ایران در این موضوع شهدای زیادی را  تقدیم کرده است و تجربه زیادی در این زمینه دارد./ایرنا


نام:
ایمیل:
* نظر: