اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - 22 August 2022
با فعا‌ل‌سازی و اجرای مرحله اول یک طرح متوقف؛
سخنگوی صنعت آب کشور از حل مشکل آب شهر همدان تا هفته آینده خبر داد و گفت: متخصصان شرکت‌های آب منطقه‌ای و آبفا با تلاش شبانه‌روزی، در حال اجرای مرحله اول طرحی هستند که سال‌ها متوقف مانده بود و با بهره‌برداری از آن در هفته‌ آتی، مشکل قدیمی آب شهر همدان به صورت دائمی حل خواهد شد.
مشکل آب همدان تا هفته آتی به صورت اساسی حل می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، "فیروز قاسم زاده" با بیان اینکه به علت کم آبی، شرایط اقلیمی و کاهش بارش‌ها حجم مخزن سد اکباتان به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: در روزهای گذشته موجودی مخزن این سد به یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب رسیده و بر اثر کاهش تراز آب مخزن سد، تصفیه‌خانه شهید بهشتی شهر همدان از مدار خارج شده است.

وی افزود: به‌رغم کاهش حجم مخزن سد اکباتان، با همین میزان موجودی مخزن سد، بخشی از آب مورد نیاز شهر همدان از طریق تصفیه‌خانه اکباتان تا یک ماه آینده قابل تامین است. 

سخنگوی صنعت آب  کشور با اشاره به تلاش همکاران آب منطقه‌ای و آبفای استان همدان تاکید کرد: علاوه بر تامین بخشی از آب  شهر از سد اکباتان، با این تلاش بی‌وقفه در حال جایگزینی منابع جدید برای جبران کمبود آب این سد هستیم، به گونه‌ای که در روزهای آینده شرایط  تامین آب به تدریج بهبود می‌یابد و تا هفته بعد به وضع عادی باز خواهد گشت. 

قاسم زاده با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم از ابتدای کار خود درک صحیحی از کمبود منابع آب استان همدان بویژه شهر همدان داشته است، گفت: بر این اساس بلافاصله پس از استقرار  دولت آیت الله رئیسی با دستور وزیر نیرو اجرای طرح سال‌ها متوقف مانده آبرسانی به شهر همدان به سرعت در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: با تامین مالی مورد نیاز، خوشبختانه این طرح با پیشرفت قابل توجهی در مراحل پایانی خود قرار دارد و در هفته‌ آتی مرحله اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

سخنگوی صنعت آب کشور تاکید کرد: با بهره‌برداری از این طرح مهم و راهبردی مشکل آب شهر همدان به صورت اساسی رفع خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: