اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - 20 August 2022
وزیر کشور
وزیر کشور درباره اربعین اظهار کرد: در اربعین امسال با توجه به لغو روادید موضوع ویزا مطرح نیست و مرجع اصلی اطلاع رسانی در خصوص اربعین با ستاد مرکزی اربعین حسینی است.
مرجع اصلی اطلاع رسانی در خصوص اربعین با ستاد مرکزی اربعین حسینی استبه گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا با اشاره به سفر اخیرش به شهر تاشکند برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای افزود: سازمان شانگ‌های سازمانی مهمی است و هم اکنون مراحل عضویت رسمی کشورمان در این سازمان طی می‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: لازم است در جلسات این سازمان حضور فعالی داشته باشیم و به همین دلیل در اجلاس وزرای کشور‌های اعضای سازمان شانگهای برای طرح نظرات و دیدگاه‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت و مقابله با تروریسم شرکت کردیم.

وحیدی اضافه کرد: ظرفیت‌ها و آمادگی جمهوری اسلامی ایران در کمک به تقویت امنیت و مقابله با ناامنی و تروریسم اعلام شد.

وی ادامه داد:همچنین یادداشت و تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان با هدف تقویت همکاری‌ها امضا شد.

وزیر کشور در خصوص لایحه جامع انتخابات هم گفت: تلاش داریم با تهیه هر چه سریعتر این لایحه و ارسال آن به دولت و مجلس شورای اسلامی جهت بررسی نهایی، مقدمات کار به خوبی طی شود.

* ستاد اربعین تنها مرجع اظهار نظر درباره اربعین

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره اربعین اظهار کرد: در اربعین امسال با توجه به لغو روادید موضوع ویزا مطرح نیست و مرجع اصلی اطلاع رسانی در خصوص اربعین با ستاد مرکزی اربعین حسینی است.

* وضعیت خوب امنیتی برای گردشگران

وی در خصوص وضعیت امنیت در کشور هم گفت: وضعیت امنیتی در کشور خوب و مساعد است و حتی در مقام مقایسه با دیگر کشور‌ها وضعیت امنیتی مناسبی را داریم. البته جریان‌هایی به خاطر جلوگیری از ورود گردشگران تلاش دارند وضعیت امنیتی را نامساعد نشان دهند.

* تقسیمات کشوری

وزیر کشور درخصوص موضوع تقسیمات کشوری هم گفت: در ارتباط با تقسیمات کشوری محوریت کار براساس ضوابط قانونی و کارشناسی است و حتی در صورت لزوم کارشناسان متخصص این حوزه به مناطق اعزام می‌شوند تا موضوع، کنترل و با قانون تطبیق داده شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: خارج از ضوابط قانونی و کارشناسی تصمیمی درخصوص تقسیمات کشوری گرفته نمی‌شود و کار براساس مطالبات در جهت رشد و توسعه منطقه، نیاز‌های تاریخی منطقه‌ای و براساس قانون انجام می‌شود.

وی در زمینه موضوع تشکیل استان کرمان جنوبی هم گفت: این موضوع در دست بررسی کارشناسی وزارت کشور قرار دارد و البته درخواست سایر مناطق هم براساس تطبیق با ضوابط قانون دنبال می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: