اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - 18 August 2022
معاون وزیر صمت:
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه در طرح “توان خرید”علاوه بر حذف واسطه هاو ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کننده نهایی، منجر به کاهش قیمت محصول توسط مردم می شود، گفت: با انتقال مستقیم تسهیلات از بانک به تولیدکننده، عملاً چرخ های از زنجیره ی تأمین مالی شکل میگیرد که به دلیل عدم پول پاشی در بازار، اثر تورمی نخواهد داشت و باعث ثبات بازار خواهد شد.
طرح «توان خرید» برای افزایش توان خرید عموم مردم استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علیرضا شاهمیرزایی در نشست خبری معاون تجارت و خدمات وزارت صمت که با حضور مدیران این معاونت در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، به اعلام   های هفته دولت  پرداخت و از طرح های حمایتی این وزارتخانه برای مردم رونمایی کرد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در ادامه با اشاره به اینکه  از جمله طرح های که در هفته دولت به طور عملیاتی آغاز به کار خواهد کرد، طرح توان خرید است، گفت: این گروه کالاهای مختلف مورد نیاز مردم گسترش خواهد یافت ولی در مرحله اول، اثاث منزل مورد هدف است. 

حذف واسطه، کاهش قیمت نهایی  و ثبات بازار در طرح توان خرید 

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه در طرح "توان خرید”علاوه بر حذف واسطه هاو ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کننده نهایی، منجر به کاهش قیمت محصول توسط مردم می شود، گفت: با انتقال مستقیم تسهیلات از بانک به تولیدکننده، عملاً چرخ های از زنجیره ی تأمین مالی شکل میگیرد که به دلیل عدم پول پاشی در بازار، اثر تورمی نخواهد داشت و باعث ثبات بازار خواهد شد.

شاه ‌میرزایی در ادامه اظهار داشت: طرح توان خرید با لوازم خانگی، فرش و مبلمان، لوازم آشپزخانه و کلیه اثاث منزل شروع خواهد شد و به زودی گروه های  دیگری از کالاها از جمله مصالح ساختمانی و لوازم یدکی خودرو نیز به آن افزوده خواهد شد.

 جزییات وام خرید لوازم خانگی از طریق ۵ بانک کشور

محمدحسین قمری، مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت درخصوص جزئیات خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت، گفت: طبق آخرین آمار از 241 تولید کننده لوازم خانگی هم اکنون 80 تولیدکننده و 5 بانک حاضر به همکاری شده اند. 
وی افزود: اسامی بانک ها عبارتند از: بانک گردشگری، بانک آینده، بانک پارسیان، بانک تجارت و بانک رفاه است.
 
مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت با بیان اینکه وام خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت 3 وام 30، 50 و 100 میلیون تومانی است ، گفت: این وام ها نیاز به چک ندارد و فقط با یک ضامن و  باز پرداخته سه ساله البته سود 18 درصدی است.

وی ادامه داد: فرآیند وام دهی در 5 بانک باهم متفاوت است و پس از اعتبارسنجی وام تعلق می گیرد. این فرآیند به صورت آنلاین  و غیر حضوری انجام می شود.
 
مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت در آخر گفت: زوج‌های جوان با مراجعه به سامانه طرح توان خرید به آدرس www.tavankharid.ir  می‌توانند با مراجعه به عاملان فروش محصولات که سامانه جهادکالا و هست‌اینجا می‌باشد؛ به صورت مستقیم از تولیدکنندگان لوازم خانگی، به صورت اقساطی جهیزیه دریافت نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: