اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - 11 August 2022
وزیر اقتصاد:
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه روش رفع محرومیت و ایجاد درآمد پایدار برای گروه‌های مختلف مردمی و اقشار محروم از مسیر افزایش تولید می‌گذرد گفت: در الگوی مدنظر آیت‌الله رییسی در سند تحول اقتصادی به وظایف بازتوزیعی، رفاهی و رفع محرومیت به عنوان یک اصل اساسی نگاه شده است.
رفع محرومیت اصل اساسی سند تحول اقتصادی دولت استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، سیداحسان خاندوزی روز پنجشنبه در سفر استانی دولت به کرمان در آیین کلنگ‌زنی پروژه‌های گوهرزمین در شهرستان بردسیر افزود: اینگونه تلاش‌ها کمک کرده بخش‌هایی از چهره این استان از محرومیت پاک شده و رونق اقتصادی در آن به چشم بخورد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان با مجموع تلاش‌های انجام شده توانسته در زمینه توسعه اقتصادی، صنعتی و معدنی برای سایر مناطق کشور نمونه باشد، اظهار داشت: پروژه‌هایی مانند گوهرزمین  می‌توانند نمادی برای محرومیت‌زدایی از مسیر تولید در اقتصاد ایران باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید بر پروژه‌هایی تمرکز کنیم که غیر از اهداف خلق ارزش افزوده صنعتی و معدنی به رفع محرومیت منطقه نیز کمک کنند، ادامه داد: این پروژه‌ها نمادی برای حرکت به سمت انتهای زنجیره خلق ارزش افزوده‌ بیشتر هستند.

خاندوزی تصریح کرد: این حرکت در مسیر خلق ارزش افزوده و جدا شدن از یک اقتصاد خام فروش نقطه‌ای اصلی بوده و در سند تحول دولت و ایده‌های اقتصادی رییس جمهور بسیار برجسته شده است.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه سالانه از ارزش افزوده‌هایی که از طریق خام فروشی نباشد بیشتر حمایت می‌کند، گفت: اگر مدیران اقتصادی کشور در چارچوب قانون و ضوابط عمل می کنند دیگر نباید از هیچ عنصر دیگری باک داشت باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران کشور در گذشته به یک مدیریت روزمره و  کم خطر اتکا داشتند تاکید کرد: حداقل در الگوی دولت سیزدهم در اداره  اقتصاد کشور ارج، قرب، جایگاه و مقام برای آن مدیرانی از اقتصاد دارای اهمیت است که در چارچوب قوانین بدون اینکه منافع فردی و شخصی خود را  تامین بکنند حاضر به پذیرش خطر هستند و تصمیمات تحول‌گرایانه و رو به جلو می‌گیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر: