مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان بازدید از مرکز اطلاعرسانی 122 آبفای استان تهران، ساختار فنی و نیروی انسانی این مجموعه را نمونه موفقی در حوزه کسب رضایت مشترکان، پردازش و تحلیل دادههای جمعآوری شده و بهکارگیری آن در حوزه های بهرهبرداری، مهندسی و توسعه و امور مشترکین برای کشور است.
به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علیرضا اقبال مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: روزانه 4000 تماس از 12 هزار تماس برقرارشده با این مرکز باید عملیاتی شود که به 216 تیم امداد که در 72 پست امداد در سطح پایتخت مستقر هستند ارجاع داده می شود.
اقبال افزود: روزانه بیش از 95 درصد تماسهای برقرارشده با این سامانه رسیدگی میشود و پنج درصد دیگر نیز توسط نیروی انسانی مجرب این سامانه تا مرحله برطرف شدن مشکل، راهنمایی خواهند شد. او ادامه داد: زمانی پروژههای صنعت آب و فاضلاب به طور 100درصدی به ثمر خواهد نشست که مشتریمداری و رضایت مردم به عنوان یکی از ماموریت کلیدی آن سازمان انگاشته شود.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین افزود: با هدف برقراری ارتباط مطلوبتر با مشترکان در سطح کشور برنامههای راهبردی در دست تدوین است و در این مسیر از دستاوردها و تجارب شرکتها و مراکز دانش بنیان بر ای رسیدن به مطلوبترین نتایج استفاده خواهیم کرد.
اقبال پیادهسازی و استقرار استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ را یکی از این سیاست های راهبردی برشمرد و ادامه داد: این استانداردها سازمان را در ایجاد رویکرد مشتری مداری برای برای پاسخگویی مناسب و شایسته جایگاه مشترکان عزیزمان، رسیدگی به حوادث و همچنین ثبت شکایات ایشان و ... یاری میدهد و مبنایی برای بازنگری و تحلیل مستمر فرایند رسیدگی به شکایات، رفع شکایات و بهبودهای انجام شده در فرایند فراهم میآورد.
اقبال بر اهمیت بهرهمندی از جدیدترین تکنولوژیها و تجهیزات مخابراتی، الکترونیک و نرمافزاری در ارتباط با مشترکان تاکید کرد و گفت: با استفاده از روشهای رایج در علم داده، خروجیهای ارزشمندی برای بهبود اقدامات و تصمیمگیری بهتر در صنعت آب و فاضلاب کشور به دست خواهیم آورد.
وی خاطرنشان ساخت: در مسیر این راه بسترسازی برای بهبود شرایط کاری نیروی انسانی این مجموعه قطعا رضایتمندی شغلی و ارتقای کیفیت پاسخگویی را به همراه خواهد داشت و از سوی دیگر قدردانی از شهروندانی که حوادث را اعلام میکنند مدیریت مصرف آب را در جامعه نهادینه خواهد ساخت.