اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۳۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۳ تير ۱۴۰۱ - 14 July 2022
وزیر نیرو در شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی:
وزیر نیرو از سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه به عنوان پروژه‌ای برای توسعه اقتصاد و کشاورزی مناطق مهم و راهبردی نام برد و گفت: طرح سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه پیشرفت خوبی داشته است.
نقش راهبردی سامانه گرمسیری در استان کرمانشاهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علی اکبر محرابیان در جلسه شورای اداری شهرستان ثلاث باباجانی که امروز پنجشنبه در سالن جلسات سد ازگله برگزار شد، گفت: هدف از سفرهای استانی مسئولان کشور بررسی مسائل، موضوعات و رفع موانع موجود در مسیر انجام پروژه‌های عمرانی و زیربنایی است.

محرابیان به اجرای سامانه گرمسیری در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: سامانه گرمسیری پروژه‌ای برای توسعه اقتصاد و کشاورزی مناطق مهم و راهبردی است که با پیشرفت خوبی بخصوص در استان کرمانشاه در حال انجام است.

وزیر نیرو از  آب به عنوان مهم‌ترین موضوع شهرستان ثلاث باباجانی نام برد و افزود: با توجه به منابع آبی شهرستان، نباید مشکلی به نام تامین آب داشته باشیم. با پیگیری تخصیص اعتبار طرح‌های عمرانی جهت رساندن آب به شهرها و روستاهای دارای تنش آبی این شهرستان، مشکلات موجود کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه تاکید کرد: مشکل آب شرب شهر میرآباد بایستی با همت و تلاش جهادی که از امروز آغاز می‌شود، ظرف مدت سه الی چهار ماه به پایان برسد. در خصوص مشکل مرکز شهرستان هم مهم‌ترین کار آبرسانی از سد آزادی به دشت حر است که باید همکاران آب منطقه‌ای مطالعات طرح را آغاز  کنند تا در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین اعتبار مشکل این شهر که یکی از مطالبات بحق مردم است، نیز رفع شود.

وزیر نیرو با اشاره به طرح جهاد آبرسانی خاطرنشان کرد: قراردادهای خوبی به منظور آبرسانی به روستاهای محروم کشور منعقد شده که با در نظر گرفتن این قرارداد‌ها می‌توان مشکل تنش آبی روستاهای استان را با همکاری بسیج، قرارگاه‌های جهادی و حتی در صورت لزوم با کمک پیمانکار بخش خصوصی طی دو سال رفع کرد.

محرابیان در پایان سخنان خود در خصوص تکمیل دیگر طرح‌های در دست اقدام شهرستان گفت: با تخصیص اعتبارات لازم شاهد تکمیل بیمارستان ۳۰ تخت خوابی، تونل سیاه طاهر و مجتمع اداری خواهیم بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: