اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۳۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۱ - 05 July 2022
مدیرعامل شرکت ابفای غرب تهران:
مدیرعامل شرکت آبفای غرب تهران با تاکید هزار لیتر بر ثانیه آب سطحی برای جبران کمبود آب غرب تهران تخصیص داده می شود، گفت: غرب تهران تنها منطقه ای است که از طریق آب های زیر زمینی تامین آب می شد بنابراین از محل تصفیه خانه ششم که در یکسال و نیم گذشته به بهره‌‍ بردرای رسیده و از محل آب تصفیه شده پشت سد بخشی از آب مورد نیاز غرب تهران را تامین می کنیم.
تخصیص هزار لیتر بر ثانیه آب سطحی برای جبران کمبود آب غرب تهران استبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، مدیرعامل شرکت آبفای غرب تهران در نشست خبری با اشاره به اینکه در طی سال های گذشته سرریز آب سد کرج به چاه های شهرستان ریخته و سفره‌های آب زیر زمینی غنی و چاه های پرآب داشته ،گفت: متاسفانه به دلیل قطع سرریز آب کرج و کاهش بارندگی‌ها، سطح سفره‌ها کاهش یافته و باعث شده تا مابا چالش های اساسی مواجه شویم از طرفی هم رشد جمعیت در غرب تهران به شدت رو به افزایش است بر این اساس نیاز به حفر چاه‌های جدید و  اجرای تمهیدات لازم برای آینده داریم.

سلیم نیا ادامه داد:شرکت آبفای غرب استان تهران با گستره فعالیت 15هزار و 500 هکتار و جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر و ده شهر و 82 روستا در حال فعالیت است، گفت:ملارد، شهریار و شهر قدس از زیر مجموعه‌های این شرکت است که وظیفه آبرسانی به آنها را بر عهده ما قراردارد. 

مدیرعامل شرکت آبفای غرب تهران گفت: در این شرکت از محل بهره‌برداری 352 حلقه چاه و 147 باب مخزن با ججم 235 هزار مترمکعب، 615 کیلومتر خطوط انتقال و 2050 کیلو متر شبکه توزیع آبرسانی صورت می گیرد.

اخذ مجوز اتصال آب سطحی هزار لیتر برثانیه برای شهرهای غرب تهران

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته از طریق آبفای استان تهران مجوز اتصال آب سطحی هزار لیتر برثانیه را برای شهرهای غرب تهران اخذ کرده‌ایم که در حال انجام است،گفت: در شهر قدس از 4 و نیم کیلومترخط 500 که 200 کیلومتر آب را به داخل شهرستان انتقال دهد بیش از 80 درصد انجام شده که  امیدواریم تا پایان مرداد ماه به بهره برداری برسد.

اتصال  آب سطحی به منابع تامین آب زیرزمینی برای عبور از چالش های آبی غرب تهران 

سلیم نیا در ادامه از نمایندگان شهرستان که نقش مهمی در اجرای طرح ها داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد و گفت: بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای برنامه‌ها و طرح های 1402، شهرستان ملارد و شهریار نیاز است که در حال تامین اعتبار است همچنین در شهر های باغستان 5و نیم کیلومتر خط لوله با قطر 400 اجرا و آماده بهره برداری است مابقی شهرستانها نیز در حال اجراست تا بتوانیم آب‌های سطحی را به منایع تامین آب موجود متصل کرده که چالش های آبی در غرب تهران را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت آبفای غرب تهران با تاکید براینکه غرب تهران تنها منطقه ای است که از طریق آب های زیر زمینی تامین آب می شد، گفت: از محل تصفیه خانه ششم که در یکسال نیم گذشته به بهره برداری رسیده و از محل آب تصفیه شده پشت سد بخشی از آب مورد نیاز غرب تهران را تامین می کنیم.

وی گفت: حجمی که به غرب تهران تخصیص داده شده هزار لیتر بر ثانیه  آب سطحی برای جبران کمبود آب غرب تهران است که می تواند500 هزار نفر را در غرب تهران پوشش دهد.

تصفیه خانه مسکن مهر صفادشت نهایی شد

سلیم نیا با بیان اینکه با تلاشهای فرمانداری و مجموعه عوامل اداری و اجرایی ملارد وصفادشت،کارهای بسیار ارزنده‌‍ای در زمینه تامین آب انجام گرفته. گفت: تصفیه خانه مسکن مهر صفادشت نهایی شده و آماده سرویس‌دهی می‌باشد و ۱۱۰۰ انشعاب در آن انجام و شرایط برای بهره برداری محیا است.

مدیرعامل آبفای غرب استان تهران با تاکید براینکه کمبود منابع آب کشور، دراز مدت است ،لذا می‌طلبد که مردم همواره مراعات مصرف کنند،گفت: باقطعی برق،چاه های آب ما هم از مدار خارج می شوند ،اما قطعی آب بطور برنامه ریزی شده در دستور کار نداریم. 

سلیم نیا اظهار داشت: ۴تصفیه خانه در شهرستانهای غرب استان تهران داریم که پساب بسیار باکیفیتی در آنها تولید میشود و بهترین گزینه برای مصارف فضاهای سبز شهرداری ها و صنایع است.

مدیرعامل شرکت آبفای غرب تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای عبور بدون تنش از فصل گرمای پیش رو، رعایت الگوی بهینه مصرف از سوی مردم، بسیار کمک کننده خواهد بود.




خبرنگار: وجیهه مرادی



نام:
ایمیل:
* نظر: