اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - 15 June 2022
نمایندگان مردم در مجلس، دولت را مکلف کردند منابع حاصل از دارایی‌های مرتبط با صنعت برق را که در فهرست واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی قرار دارند، با اولویت بازسازی و نوسازی شبکه‌های اصلی انتقال برق در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در بودجه‌های سنواتی پیش بینی کند و اختصاص دهد.
تکلیف دولت برای بازسازی شبکه‌های انتقال برق در مناطق محرومبه گزارش عصرپرس به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور با اصلاحات و اصل ماده ۱۴ این طرح موافقت کردند.

گفتنی است سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی پیشنهاد اصلاح ماده مذکور را مطرح کرد که نمایندگان با این پیشنهاد اصلاحی موافقت کردند.

براساس ماده ۱۴ اصلاحی طرح مذکور؛ دولت مکلف است با رعایت سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و بند ۶ ماده ۲۹ قانون اجرای سیاست‌های کلی مذکور، منابع حاصل از دارایی‌های مرتبط با صنعت برق از جمله اموال، سهام و حق الشرکه را که در فهرست واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی قرار دارند، با اولویت بازسازی و نوسازی شبکه‌های اصلی انتقال برق در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در بودجه‌های سنواتی پیش بینی کند و اختصاص دهد.
گفتنی است تبصره ماده ۳ این طرح نیز با موافقت نمایندگان حذف شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: