اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 16 May 2022
وزارت فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان عراق امروز (دوشنبه) از شهرام ناظری استاد پیشکسوت آواز مقامی و موسیقی سنتی ایران، تقدیر کرد.
تقدیر از شهرام ناظری، استاد آواز مقامی ایران در شمال عراقبه گزارش عصرپرس، «محمد حمه سعید» وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان عراق در آیین تقدیر از ناظری گفت که «امروز در اربیل، روبروی یکی از قامت های بلند هنر و صدای اسطوره ای و آواز بی بدیل و فرشته ای در شکل انسان یعنی شهرام ناظری هستیم .»

ناظری نیز در سخنانی گفت که به عنوان یک هنرمند ایرانی و کردتبار در هر جا رفته ام، کوشیده ام جهان را با میراث موسیقی کردها آشنا کنم.

شهرام ناظری از هنرمندان کردتبار ایران است که در ۲۹ بهمن ماه ۱۳۲۸  در استان کرمانشاه متولد شد و یکی از پیشکسوتان و استادان مسلم آواز مقامی به ویژه عرفانی به شمار می رود.

این هنرمند برجسته ایرانی براساس گزارش ها تاکنون ۴۰ آلبوم موسیقی و آواز ارائه کرده و همواره کنسرت های او در داخل ایران و خارج کشور با حضور گسترده علاقه مندان همراه است. 

ناظری همچنین به خاطر موسیقی و آواز مقامی، نشان های تقدیر مختلفی در داخل و در سطح بین المللی کسب کرده که از جمله  آنها، نشان «شوالیه» فرانسه، «نشان مجمع انجمن فرهنگی آسیا» تقدیم شده به دست «بان کی مون» دبیرکل سابق سازمان ملل به او و همچنین، نشان طلایی مولانا اهدایی وزارت فرهنگ ترکیه به این استاد موسیقی سنتی ایرانی را می توان برشمرد.

برخی رسانه های غربی مانند «نیویورک تایمز» و «کریستین ساینس مانیتور» از او به عنوان «بلبل فارسی» و «لوچانو پاواروتی ایران» یاد کرده اند.

منبع:ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: