اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 14 May 2022
مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی با اشاره به برق‌دار شدن پست ۴۰۰ کیلوولت نیرگاه آریان زنجان، گفت: در حال حاضر این پست برای اتصال واحد دوم گازی نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور آماده شده است.
پست 400 کیلوولت نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان برق‌دار شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،روح‌اله اسپنانی با اشاره به اینکه پست 230 کیلوولت نیروگاه پیش از این برای اتصال واحد اول گازی برق‌دار شده، اظهار کرد: ظرف چند روز آینده با حل مشکل گازرسانی نیروگاه آریان توسط شرکت گاز استان زنجان و گازدار شدن خط اختصاصی نیروگاه، امیدواریم با فاصله زمانی 10 روزه پس از انجام تست‌ها و پروسه‌های راه‌اندازی، شاهد سنکرون هر دو واحد گازی این نیروگاه باشیم.

وی ادامه داد: احداث نیروگاه آریان زنجان در راستای توسعه تولید برق در شمال‌‌غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه با بهره‌گیری از توربین‌های گازی Map2B ساخت مپنا و راندمان ۵۴ درصد در دستور کار قرار گرفته است.

مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی ظرفیت این نیروگاه سیکل‌ترکیبی را ۵۴۶ مگاوات برشمرد و گفت: این مجموعه دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی است که پروژه توسط شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب در حال اجرا است.

اسپنانی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را در حدود ۲۹۰ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان(زنجان۲) در ۸۰ کیلومتری اتوبان زنجان به تبریز و در نزدیکی روستای چوروک علیا در حال ساخت است.
نام:
ایمیل:
* نظر: