اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 28 April 2022
وزیر نیرو در سفر به استان قزوین خبر داد:
وزیر نیرو با بیان اینکه سد بالاخانلو تا پایان امسال آبگیری می‌شود، از بهره‌برداری کامل سد نهب قزوین طی سال‌جاری خبر داد.
بهره‌برداری کامل از سد نهب قزوین در سال‌جاریبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، علی‌اکبر محرابیان عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از سد بالاخانلو در شهرستان بوئین زهرا، با بیان اینکه در استان قزوین دو سد مهم در حال اجرا داریم، گفت: سد بالاخانلو و نهب که تزریق اعتبارات لازم آنها در سفر ریاست جمهوری پیش‌بینی شده، هر چه سریع‌تر تکمیل خواهند شد.

​وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خط انتقال آب و تصفیه‌خانه در این استان امسال آغاز می‌شود، اضافه کرد: سد بالاخانلو طبق پیش‌بینی انجام شده تا پایان امسال به مرحله آبگیری می‌رسد.
وزیر نیرو با اشاره به اجرای سد نهب خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده این سد در سال‌جاری به طور کامل تکمیل و به بهره‌برداری برسد، با اعتباری هم که در این سفر برای آن پیش‌بینی شده امیدواریم سرعت پیشرفت خوبی را داشته باشد.

محرابیان با اشاره به قانون بودجه سال ١۴٠١ گفت: حکمی در این قانون توسط مجلس مبنی بر اصلاح صنعت برق کشور درج و به دولت ابلاغ شده که هدف از آن اصلاح ساختار ٣٩ شرکت‌ توزیع برق و ١۶ برق منطقه‌ای در کشور است.

وی افزود: در این حکم قانون بودجه تا پایان خرداد بررسی لازم انجام و برای تصویب به دولت ارسال می‌شود که امیدواریم برای استان قزوین هم شاهد یک مجموعه مستقل برق باشیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم دولت مردمی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است، گفت: خوشبختانه در بخش خورشیدی مصوبات خوبی داشتیم و طرح‌های بسیار خوبی در کشور شروع شده است. در مورد انرژی بادی هم شورای اقتصاد، حمایت از طرح‌های بادی را در دستور کار دارد که امیدواریم این طرح تا دو ماه آینده به تصویب برسد و طرح‌های نیروگاه بادی سرعت بگیرند.

وی در خصوص پروژه انتقال آبیک نیز یادآور شد: این طرح جزو پروژه‌های ویژه استان محسوب شده و اعتبار بسیار خوبی در چند ماه اخیر به آن تزریق شده که از سرعت مناسبی هم برخوردار است.
وی اظهار امیدواری کرد، این طرح تا تیرماه امسال به بهره‌برداری رسیده و تصفیه‌خانه و خط انتقال آن تکمیل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: