اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 24 April 2022
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت:سرمایه‌گذاری خوبی در بخش احداث نیروگاه‌ها در کشور صورت گرفته است که امیدواریم بخش اعظمی از نیاز شبکه برق کشور با احداث این نیروگاه‌ها برطرف گردد.
سرمایه‌گذاری مناسب کشور در بخش احداث نیروگاه‌هابه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "ناصر اسکندری" معاون راهبری شركت مادر تخصصی توليد نيروی برق حرارتی در حاشیه بازديد از نيروگاه شهيد مفتح همدان اظهار داشت: هزینه‌های تمام شده تولید برق با درآمد حاصل از فروش انرژی فاصله زیادی دارد و امروز یکی از مشکلات بزرگ این صنعت، اقتصاد برق است.

وی با اشاره به اینکه صنعت برق در زمینه فنی و تخصصی هیچگونه مشکلی ندارد، افزود: فعالیت‌های همکاران ما در صنعت برق کاملاً علمی و در مرزهای دانش رقم می‌خورد و آن‌چیزی که امروزه باید اصلاح شود، اقتصاد برق است.

معاون راهبری شرکت برق حرارتی در ادامه بیان کرد: ۸۸ هزار مگاوات ظرفیت اسمی منصوبه نیروگاهی در کشور وجود دارد که از این میزان ظرفیت، ۱۲هزار مگاوات متعلق به نیروگاه‌های برق آبی است.

اسکندری با بیان اینکه بار تولید انرژی در کشور بر دوش نیروگاه‌های حرارتی است، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری خوبی در بخش احداث نیروگاه‌ها در کشور صورت گرفته است که امیدواریم بخش اعظمی از نیاز شبکه برق کشور با احداث این نیروگاه ها برطرف گردد.

معاون شرکت برق حرارتی با اشاره به رشد ۷٫۵ درصدی مصرف انرژی و نیاز شبکه به ۷ تا ۸ هزار مگاوات جهت پاسخگویی به این رشد مصرف افزود: ما در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی وظیفه بسیار بزرگی برعهده داریم تا بتوانیم اهمیت صنعت برق و سختی تولید و الگوی صحیح مصرف را به مردم منتقل کنیم.

اسکندری در پایان تصریح کرد: اتمام زودتر از موعد کارهای تعمیراتی واحد‌های نیروگاه شهید مفتح و کیفیت مطلوب این تعمیرات قابل تحسین است و هماهنگی بسیار خوب بین واحد‌های این مجموعه موجب رشد تمامی شاخص‌ها شده است.

شایان ذکر است معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی پیش از آغاز این جلسه به همراه اسماعیل نمازی مدیرکل دفتر فنی تولید و بازرگانی مدیرکل دفتر مجامع شرکت برق حرارتی از بخش‌های مختلف نیروگاه از جمله برج خنک‌کن در حال احداث واحد دو، محل ورودی پساب، پروژه در حال احداث ورودی تانکرهای سوخت، اتاق فرمان و طرح های توسعه فضای سبز نیروگاه بازدید کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: