اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - 09 April 2022
وزارت نیرو در آئینه قانون بودجه 1401
قانون بودجه سال 1401 اعتبار 6000 میلیارد تومانی را برای توسعه و نگهداری شبکه برق روستایی و توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر و پاک پیش‌بینی کرده است.
اختصاص 6000 میلیارد تومان اعتبار برای برق روستایی و توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیربه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور، دولت موظف شده است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرح‌های توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک، عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالانه پیش‌بینی کند.

بر این اساس، در بند "ج" تبصره 6 قانون بودجه 1401 آمده است: عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب 1394/8/10 به میزان 10 درصد مبلغ برق مصرفی در سقف 60 هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود. مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف می‌باشند.

از منابع حاصل 35 درصد به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور برای حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و تقویت پدافند غیرعامل و بهبود مقاومت زیرساخت‌های مخابراتی صنعت برق و 65 درصد مابقی به حساب سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌گردد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه‌و‌بودجه کشور به صورت کامل برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک و توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر با اولویت روستایی و عشایری، خانوارهای کم‌درآمد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی و تکمیل و بهره‌برداری نیروگاه‌های بادی میل نادر استان سیستان و بلوچستان صرف شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: