اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - 05 April 2022
وزیر نیرو در حاشیه کمیسیون کشاورزی مجلس:
وزیر نیرو با بیان اینکه طرح وسیع جهاد آبرسانی در تمامی استان‌های کشور با هدف آبرسانی به ١٠ هزار روستا در حال انجام است، گفت: با تزریق بودجه سال ١۴٠١، کار پروژه‌های آبرسانی کشور سرعت می‌گیرد.
طرح تأمین آب ۱۰ هزار روستا در سراسر کشور در حال اجراستبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌اکبر محرابیان" در حاشیه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه مباحثی در مورد تابستان مخصوصاً مقوله مدیریت آب و موضوعات مربوط به برق کشور مطرح شد، افزود: امیدواریم در سایه همکاری و تعامل با مجلس در چارچوب بودجه ١۴٠١ که بودجه نسبتا خوبی است، بتوانیم بسیاری از انتظارات مردم را برآورده کنیم.

​به گفته وزیر نیرو، مردم در روستاها و شهرها در مورد آبرسانی انتظارات زیادی دارند که باید به این موضوعات رسیدگی شود.

محرابیان با اشاره به موضوع آبرسانی به روستاها اضافه کرد: در رابطه با آبرسانی به روستاهای کشور، طرح جهاد آبرسانی با هدف تامین آب ١٠ هزار روستا در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه با تزریق بودجه سال ١۴٠١، سرعت کار پروژه‌ها بیش از پیش خواهد بود، گفت: این طرح به صورت یک طرح عمرانی وسیع و فراگیر در تمامی استان‌های کشور خواهد بود به طوری‌که بسیاری از روستاهایی که فاقد شبکه آب بوده یا مشکلات عدیده‌ای در موضوع آب داشتند، آب مورد نیاز آن‌ها تامین خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به موضوع آب شهرها نیز خاطرنشان کرد: در شهرهایی که نیاز به تامین آب دارند، اجرای طرح‌های اضطراری را در دستور کار قرار دادیم که امیدواریم در سال‌جاری بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

محرابیان، سال ١۴٠١ را به دلیل اینکه بارش‌های کمی داشته و در برخی استان‌ها دچار خشکسالی هستیم، سال سختی دانست و افزود: از مردم دعوت می‌کنیم هم در بخش شرب هم در بخش کشاورزی اقدامات لازم در خصوص صرفه‌جویی را انجام دهند تا بتوانیم با میزان آب تامین شده، سال‌جاری را سپری کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: