اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - 03 April 2022
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن اعلام موافقت خود با اصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تصریح کرد: در زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها باید به صورت تدریجی اقدام می‌شد ولی در زمینه بازگشایی مدارس همین امروز هم دیر بوده و این اقدام باید زودتر انجام می‌شد.
بازگشایی دانشگاه‌ها باید به صورت تدریجی باشدبه گزارش عصرپرس، احمد نادری با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها الزامی بود که باید به ویژه در حوزه آموزش و پرورش، این اقدام زودتر انجام می‌گرفت.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با بیان اینکه مدارس باید خیلی زودتر از این بازگشایی می‌شد، افزود: در همه جای دنیا، مدارس یا تعطیل نشد یا در یک مقطع زمانی کوتاه تعطیل شد ولی در کشور ما عملا دانش آموزان 2 سال را در منازل گذراندند.

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه در حوزه آموزش مجازی نیز موفقیت چشمگیری به ویژه در حوزه آموزش و پرورش نداشتیم، ادامه داد: البته قطعا با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید تمامی پروتکل‌ها و موارد بهداشتی توسط وزارت آموزش و پرورش رصد شود.

نادری اضافه کرد: در مورد دانشگاه‌ها نیز به این دلیل که نمی‌دانیم سویه‌های جدید کرونا تا چند سال آینده گریبان گیر حوزه آموزش نیز خواهد بود باید نسبت به بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها اقدام کرد.

وی با تأکید بر اینکه در بحث بازگشایی دانشگاه‌ها باید با درایت و طمأنینه بیشتری رفتار می‌‎شد، اضافه کرد: بازگشایی دانشگاه‌ها باید از پیش اعلام و به صورت تدریجی صورت می‌گرفت تا خوابگاه‌های دانشجویی و خانه‌های دانشجویی بتوانند پذیرای دانشجو باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی تغییر کاربری داده و خانه‌های دانشجویی واگذار شده لذا بازگشایی دانشگاه‌ها باید به صورت تدریجی صورت می‌گرفت و این اقدام با اولویت بازگشایی تحصیلات تکمیلی و رشته‌های عملی که بسیاری از آن‌ها در دوره کرونا تعطیل نشد، انجام می‌گرفت.

وی با بیان اینکه این شتابزدگی هم مدیران دانشگاه‌ها و هم دانشجویان را اذیت می‌کند، گفت: اما در هر صورت از اصل ایده بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها دفاع می‌کنم.

نادری درباره آموزش حضوری در شهرهای قرمز گفت: در این زمینه نیز باید اختیار به ستاد ملی مقابله با کرونا واگذار شود و این ستاد نیز اختیار را به مسئولان محلی از جمله استاندار، فرماندار و مسئولان دانشگاه‌ها واگذار کنند تا خود این شهرها تصمیم‌گیرنده باشند./ خانه ملت
نام:
ایمیل:
* نظر: